Oracle rozszerza pakiet IoT Cloud, nowe rozwiązania Digital Twin i Digital Thread oraz funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Firma Oracle przedstawiła ważne rozszerzenia pakietu Oracle Internet of Things (IoT) Cloud, która obejmuje teraz wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz rozwiązania Digital Twin i Digital Thread. Dzięki tym rozszerzeniom klienci i partnerzy uzyskują lepszą widoczność operacji oraz mogą wykorzystywać wyniki analizy predykcyjnej dotyczące połączonych zasobów. Dostęp do tych wartościowych informacji pozwala przedsiębiorstwom przyspieszyć wdrażanie rozwiązań informatycznych i obniżyć ich koszty, polepszyć wyniki finansowe i szybciej wykorzystywać nowe możliwości rynkowe. Oracle nie tylko połączył możliwości Oracle IoT Cloud i aplikacji biznesowych, lecz również wprowadził w swojej ofercie nowe rozwiązania branżowe w zakresie usług w terenie, inteligentnych fabryk oraz cyfrowego zarządzania flotą.
„Internet Rzeczy (ang. Internet of Things ― IoT) ma potencjał, który może zmienić sposób funkcjonowania środowisk informatycznych. Dziś są one oparte na odseparowanych od siebie operacjach, wkrótce mogą stać się nowoczesnymi, podłączonymi do Internetu systemami, które pozwalają na monitorowanie operacji i reagowanie na zdarzenia w czasie rzeczywistym” ― powiedział Bhagat Nainani, wiceprezes ds. aplikacji Internetu Rzeczy w firmie Oracle. „Oracle wciąż poszerza granice możliwości IoT, aby pomóc klientom w uproszczeniu używanych systemów. Jeśli klient otrzymuje strumienie danych w czasie rzeczywistym, rozszerzone o wyniki analizy predykcyjnej, może uzyskać znacznie lepsze dane analityczne i szybciej osiągnąć zwrot z inwestycji”.
Przedstawione dziś rozszerzenia były poprzedzone wprowadzeniem aplikacji Oracle IoT Cloud do monitorowania zasobów, zarządzania pracownikami, monitorowania flotą oraz monitorowania produkcji. Ponadto tylko w ciągu ostatniego półrocza Oracle zwiększył ponad trzykrotnie liczbę swoich partnerów w zakresie ekosystemów urządzeń z aplikacjami IoT oraz partnerów będących integratorami systemów. Rozwiązanie Oracle IoT Cloud jest oferowane zarówno w modelu oprogramowania jako usługi (SaaS), jak i platformy jako usługi (PaaS). Wśród nowych funkcji znalazły się:
Digital Twin (do zarządzania łańcuchem dostaw)
Rozwiązanie Digital Twin umożliwia cyfrową reprezentację fizycznych zasobów lub urządzeń. Poszerza tradycyjne modele analityczne. Jest oparte na modelu obiektowym, który zapewnia wielowymiarowy wgląd w dane bieżące, historyczne i prognostyczne oraz wymiary operacyjne i behawioralne danego zasobu. Dzięki temu zdalni użytkownicy mogą nie tylko monitorować jego stan w celu zapobiegania awariom, lecz również przeprowadzać symulacje na podstawie scenariusza „co-jeśli” w kontekście procesów biznesowych. Digital Twin udostępnia przedsiębiorstwom nowy model operacyjny interakcji ze światem fizycznym. Obniża koszty operacyjne i nakłady inwestycyjne, minimalizuje przestoje i optymalizuje wydajność zasobów.
Digital Thread (do zarządzania łańcuchem dostaw)
Firmy korzystające z łańcuchów dostaw wydają miliony dolarów na systemy SCM i ERP, ale dane są najczęściej wprowadzane do tych systemów ręcznie. Digital Thread jest infrastrukturą połączonych procesów biznesowych. Wykorzystuje Internet Rzeczy i tworzy „system systemów” poprzez połączenie elementów, które w tradycyjnych środowiskach są od siebie odseparowane, za pomocą cyfrowego łańcucha dostaw. W ten sposób płynnie łączy cały proces obsługi łańcucha dostaw, od projektowania produktów poprzez realizację zamówień, zarządzanie produkcją i cyklem życia produktu oraz magazynowanie i transport po logistykę i zaopatrzenie.
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Wbudowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego są teraz w pełni zintegrowane ze wszystkimi rozwiązaniami Oracle w zakresie IoT. Technologie te umożliwiają wykorzystanie danych maszynowych w kontekście danych biznesowych pochodzących z aplikacji, które obsługują produkcję, serwis i konserwację oraz logistykę. Wbudowane operacyjne funkcje analityczne pomagają w wykrywaniu nieprawidłowości, przewidywaniu awarii sprzętu oraz wyborze najlepszych sposobów postępowania w celu rozwiązania problemów.
Rozwiązania branżowe oparte na aplikacjach IoT Cloud
- Digital Field Service ― usługa umożliwiająca zdalne, inteligentne monitorowanie, przewidywanie awarii, naprawy drogą bezprzewodową oraz dynamiczne wysyłanie serwisantów w teren. Współdziała z rozwiązaniami IoT Asset Monitoring Cloud, CX Service Cloud, CX Engagement Cloud i CX Field Service Cloud. Pozwala na korzystanie z technologii rzeczywistości rozszerzonej do wspomagania napraw sprzętu.
- Smart Connected Factory ― usługa, która pokazuje przebieg wykrywania incydentów, analizy przyczyn źródłowych oraz inteligentnego rozwiązywania problemów z opóźnieniem do kilku minut. Współdziała z rozwiązaniami IoT Production Monitoring Cloud, SCM Cloud i ERP Cloud. Umożliwia korzystanie z rzeczywistości wirtualnej w celu nawigacji po zakładzie produkcyjnym. Można ją również wykorzystać do zdalnego szkolenia pracowników.
- Digital Fleet Management ― usługa umożliwia śledzenie wysyłek w czasie rzeczywistym, zarządzanie ryzykiem i synchronizację logistyczną. Współdziała z rozwiązaniami IoT Fleet Management Cloud i Oracle Logistics Cloud.