LG świętuje dziesiątą rocznicę działalności w branży telewizorów OLED

Z okazji 10. rocznicy wprowadzenia na rynek swoich pierwszych telewizorów OLED, gigant technologiczny stara się stworzyć nowe doświadczenie płynące z obcowania z najnowszym ekranem LG, które idealnie pasuje do gustu i stylu życia każdego z nas „Sync to You, Open to All.”

Firma chce ugruntować swoją pozycję lidera na rynku telewizorów premium dzięki nadchodzącej linii telewizorów na rok 2023, która obejmuje nowe telewizory OLED evo. Składająca się z 29 modeli telewizorów w siedmiu seriach, największa w branży linia zostanie wydana zarówno w ojczystym kraju, jak i za granicą, począwszy od poniedziałku.

Jeszcze przed oficjalnym wydaniem swojej linii telewizorów 2023, LG odbyło briefing prasowy z grupą lokalnych reporterów w kampusie badawczo-rozwojowym firmy w Seulu i pochwaliło się zaufaniem do jakości swoich produktów OLED TV.

„Obserwując coraz większą liczbę firm technologicznych, które chcą wejść w biznes telewizorów OLED, należy pamiętać, że od dziesięciu lat realizujemy działania na rynku telewizorów premium za pomocą telewizorów OLED” – powiedział Baik Seon-pil, lider działu planowania produktów rozrywki domowej w LG Electronics.

„Kluczowy dla rynku telewizorów premium biznes skończył się na OLED i jesteśmy dumni, że przewodziliśmy temu trendowi. (…) Z radością witamy konkurentów dołączających do biznesu w zakresie powiększania rozmiarów rynku OLED” – dodał.

LG przedstawiło światu telewizory OLED w 2013 roku, pokonując szereg trudności technicznych i wiele sceptycyzmu ze strony ekspertów branżowych. Zdominowało prawie 60 procent sprzedaży telewizorów OLED na świecie, wysyłając około 15 milionów sztuk na koniec ubiegłego roku, jak podaje firma, powołując się na dane globalnej firmy badającej rynek Omdia.

„LG Electronics było jedyną firmą, która dostrzegła potencjał telewizorów OLED 10 lat temu. Od dekady jesteśmy liderem na rynku telewizorów OLED i ugruntowaliśmy swoją pozycję jako lider rynku premium” – powiedział Jung Jae-chul, starszy wiceprezes w LG Electronics, który kieruje również laboratorium badawczo-rozwojowym.

„Obecnie na całym świecie istnieje 21 marek telewizorów OLED, zgodnie z silnymi preferencjami klientów w zakresie tych produktów. Firma LG Electronics postąpiła słusznie (rozpoczynając działalność w zakresie telewizorów OLED). Całkowicie zmieniamy sposób oglądania telewizji przez klientów, zapewniając im nowe doświadczenia” – dodał.

Podczas gdy jego rywal Samsung przygotowuje się do wielkiego powrotu na rynek telewizorów OLED po dziesięcioletniej przerwie w czwartek, globalna branża zwraca uwagę na to, czy LG utrzyma swoją dominującą pozycję na rynku.

„Jedynym konkurentem LG są telewizory, które dziś produkujemy” – powiedział Baik Seon-pil.

W oparciu o gromadzone doświadczenie i wiedzę w zakresie technologii tworzenia telewizorów OLED, LG dąży do zwiększenia sprzedaży swoich telewizorów OLED o ponad 35 procent w tym roku z 4 milionów sztuk zeszłym roku, do ponad 5,4 miliona sztuk w tym roku.

Ceny nowych modeli LG OLED TV będą rozpoczynały się od około 2420 USD do ponad 6800 USD, w zależności od modelu i jego rozmiaru.