ESL One Hamburg powered by Intel – największy festiwal Dota 2 w Europie zgromadził na miejscu 20 000 fanów i 25 milionów widzów online!
ESL One Hamburg powered by Intel zgromadziło 20 000 fanów na miejscu i 25 milionów widzów online. Za nami pierwsza edycja ESL One Hamburg powered by Intel, największego festiwalu Dota 2 w Europie, która odbyła się na Barclaycard Arenie w Hamburgu 28-29 października 2017. Osiem najlepszych zespołów Dota 2 z całego świata walczyło o lwią część puli nagród w której znalazło się aż 1 000 000 dolarów podczas zawodów inaugurujących sezon 2017/2018 przed wypełnioną po brzegi widownią.
Po wielu naprawdę zaciętych pojedynkach, na najwyższym stopniu podium stanęła ekipa Virtus.pro, która na ESL One Hamburg powered by Intel dostała się poprzez kwalifikacje dla regionu CIS. W wielkim finale Virtus.pro pokonało wynikiem 2-0 Team Secret, zapewniając sobie 750 punktów kwalifikacyjnych do The International 8 i zgarniając pierwszy mistrzowski tytuł. Ponadto, reprezentujący barwy Virtus.pro zawodnik Solo, został wybrany MVP turnieju, dzięki czemu otrzymał nagrodę specjalną w postaci nowego samochodu Mercedes-Benz wartego aż 50 000 euro. Firma Mercedes-Benz na ESL One Hamburg podczas trwania turnieju aktywnie angażowała się w zapewnienie zawodnikom komfortowych warunków. Zapewniła bowiem wszystkim drużynom personalizowane samochody i zadbała o transport pomiędzy Barclaycard Areną i hotelem dla wszystkich graczy i pracowników.
W Barclaycard Arenie podczas ESL One Hamburg powered by Intel każdego dnia pojawiło się ponad 10 000 fanów, a rozgrywki online śledziło 25 milionów unikalnych użytkowników, co w porównaniu do ESL One Frankfurt 2016 dało wzrost o 250%. Materiały związane z zawodami w Hamburgu, emitowane na platformach takich jak Twitch, Facebook, Twitter, YouTube, HuomaoTV i Douyu, oglądano przez ponad 7 milionów godzin, a najwyższa łączna liczba widzów w tym samym momencie we wszystkich wymienionych serwisach wyniosła 1,5 miliona. Turniej może pochwalić się bardzo wysokim zaangażowaniem w social media. Ponad 8 milionów użytkowników wygenerowało 38,5 miliona wyświetleń, co dało 50-procentowy wzrost w porównaniu do ubiegłorocznego ESL One, we Frankfurcie.
„Jesteśmy niesamowicie dumni z tak epickiej inauguracji turniejowego sezonu na scenie Dota 2 – powiedział Ulrich Schulze, Senior Vice President of Product w ESL. – Widok tysięcy zagorzałych fanów kibicujących w wypełnionej po brzegi Barclaycard Arenie to doskonała nagroda za ciężką pracę, jaką włożyliśmy w ESL One Hamburg. Wydarzenie to nie tylko umocniło nasze więzi ze społecznością Dota 2, ale także pokazało, jak nietypowi dla esportu sponsorzy, jak chociażby Mercedes-Benz, mogą zaznaczyć swoją obecność w tej dziedzinie w unikatowy, a zarazem naturalny sposób.”
ESL One Hamburg to jednak nie tylko turniej Dota 2. W czasie tego wydarzenia na odwiedzających czekało mnóstwo innych atrakcji, jak chociażby europejskie kwalifikacje do VR Challenger League, w których uczestnicy rywalizowali w grze „Echo Arena”. Fani mogli również spróbować swoich sił w ujeżdżaniu byka, zdobyć autografy ulubionych zawodników i śledzić konkurs cosplay. Ponadto, podczas ceremonii otwarcia niemiecki artysta TheFatRat zaprezentował oficjalny utwór ESL One Hamburg 2017 „Hear Oblivion”
Kolejnymi wydarzeniami z serii ESL One w Dota 2 będą ESL One Genting 2018, które odbędzie się w Arena of Stars w Genting 26-28 stycznia, oraz ESL One Katowice 2018, pierwszy w historii Major Dota 2, który zagości w Polsce i zostanie rozegrany w legendarnym katowickim Spodku 24-25 lutego. Po więcej informacji zapraszamy na oficjalną stronę wydarzenia.