Kentucky wymaga wtyczki ładowania Tesli dla stacji ładujących 

Stan Kentucky wymaga, aby firmy zajmujące się ładowaniem pojazdów elektrycznych dołączały wtyczkę Tesli, jeśli chcą uczestniczyć w stanowym programie elektryfikacji autostrad finansowym z funduszy federalnych.

Jak informuje Reuters, plan Kentucky wszedł w życie w piątek, czyniąc go pierwszym stanem, który nakazał technologię ładowania Tesli, chociaż stany Teksas i Waszyngton wcześniej dzieliły się takimi planami.

Departament Transportu USA na początku tego roku powiedział, że firmy ładujące muszą zapewnić wtyczki CCS, aby kwalifikować się do dotacji z federalnych funduszy na wdrożenie 500 000 ładowarek EV do 2030 roku. Dodał, że zasada zezwala na to, aby stacje ładowania miały inne złącza, o ile obsługują one CCS.

Oprócz wymagań federalnych dla konkurencyjnego Combined Charging System (CCS), Kentucky nakazuje użycie wtyczki Tesli, zwaną North American Charging Standard (NACS), na stacjach ładowania – zgodnie z zapytaniem ofertowym Kentucky (RFP) dla stanowego programu ładowania pojazdów elektrycznych.

„Każdy port musi być wyposażony w złącze SAE CCS 1. Każdy port powinien również umożliwiać podłączenie i ładowanie pojazdów wyposażonych w porty ładowania zgodne z normą North American Charging Standard (NACS)” – czytamy w dokumentach.

Tesla, dominujący producent pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych, odniósł w ostatnich tygodniach szereg zwycięstw w zakresie technologii ładowania, poczynając od decyzji Ford Motor, mówiącej, że zastosuje NACS.

Jednak grupa producentów i operatorów ładowarek pojazdów elektrycznych sprzeciwia się planowi Teksasu, aby nakazać używanie włączenie technologii Tesli w stacjach ładowania, twierdząc, że jest to „przedwczesne”.

„Potrzebny jest czas, aby odpowiednio ujednolicić, przetestować i certyfikować bezpieczeństwo i interoperacyjność złączy Tesli w całej branży” – napisali w liście do Texas Transportation Commission.