Amazon wyprzedza Apple jako najcenniejsza marka technologiczna na świecie

Zgodnie z nowym raportem Tech 100 2023 sporządzonym przez Brand Finance, to Amazon jest najcenniejszą markę technologiczną na świecie.

Amazon wyprzedził Apple i stał się najcenniejszą marką technologiczną na świecie, z wartością marki 288,5 miliarda euro. Wartość marki Amazon wzrosła o 45% od początku pandemii COVID-19 i jest najcenniejszą marką na świecie we wszystkich branżach, podczas gdy wartość marki Apple spada o 6% do 286,8 mld euro.

Według Richarda Haigha, dyrektora generalnego Brand Finance, „nie można zignorować globalnej dominacji Amazon jako wiodącej na świecie marki technologicznej. Nieustanne dążenie marki do innowacji zorientowanych na klienta nie tylko zmieniło sposób kupowania, ale rzuciło wyzwanie i zmieniło tradycyjne modele biznesowe. Gigant technologiczny musi teraz starać się utrzymać swoją przewagę konkurencyjną w szybko zmieniającym się otoczeniu, zwłaszcza że oczy są teraz bardziej niż kiedykolwiek skupione na marce”.

Za Amazonem i Apple znalazły się Google, Microsoft, Samsung, TikTok, Facebook, WeChat i Instagram. Pierwszą dziesiątkę zamyka Huawei.

 

Samsung dostarczy najnowocześniejsze układy w procesie 4 nm dla „czołowego klienta z branży data center”