GUS: Polscy klienci coraz chętniej kupują w Internecie

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny (GUS) sprzedaż przez internet w Polsce rośnie. Jej udział w sprzedaży detalicznej wzrósł do 7,9% w lipcu br. z 7,7% przed miesiącem. Wartość sprzedaży przez internet wzrosła o 4% w ujęciu miesięcznym.

Nie jest tajemnicą, że sprzedaż w sieci jest popularna. Jak możemy wyczytać w najnowszym raporcie GUS, jej popularność w Polsce stale rośnie, chociaż nadal kupujemy w sieci mniej chętnie niż wiele społeczeństw Europy.

„W lipcu w porównaniu z czerwcem 2023 r. notowano wyższą wartość sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o 4%). Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży 'ogółem’ zwiększył się z 7,7% w czerwcu 2023 r. do 7,9% w lipcu br. Spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: 'tekstylia, odzież, obuwie’ (z 16,9% przed miesiącem do 18,6%), 'prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach’ (odpowiednio z 21,2% do 21,8%) oraz 'meble, rtv, agd’ (z 14,4% do 15%)” – czytamy w komunikacie.

 

IT Champions 2023 – Niezwykle prestiżowe nagrody branżowe, wydawnictwa IT Reseller zostały wręczone! Poznaj zwycięzców!