Capgemini umożliwia InPost transformację i standaryzację procesów biznesowych na rynkach europejskich.

Capgemini ogłosiło dziś zawarcie umowy z Grupą InPost, liderem rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, która umożliwi InPost optymalizację, automatyzację i standaryzację kluczowych procesów biznesowych. Transformacja ta ma na celu uproszczenie i przyspieszenie realizacji usług dla klientów tej firmy.

W ciągu ostatnich kilku lat InPost dynamicznie rozszerzył swoją obecność poza Polską, na rynku europejskim, oferując swoje usługi we Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Wielkiej Brytanii i krajach Beneluksu. Dzięki autorskiej technologii Paczkomat® oraz blisko 33 000 samoobsługowym terminalom paczkowym, Grupa stawia sobie za cel oferowanie prostych rozwiązań dla e-sprzedawców i konsumentów w celu zwiększenia efektywności i szybkości dostaw.

Aby ułatwić szybki rozwój i międzynarodową ekspansję, InPost zdecydował się przenieść swoje kluczowe procesy biznesowe do chmury w ramach modelu RISE with SAP®. Firma wybrała Capgemini do obsługi wdrożenia SAP S/4HANA® Cloud, wspieranego przez infrastrukturę Google Cloud.

Współpraca z Capgemini pozwoli firmie InPost na transformację procesów biznesowych oraz ich standaryzację na wszystkich rynkach. Rozpoczęcie wdrożenia SAP S/4HANA jest krokiem, który potwierdza zobowiązanie do ciągłego doskonalenia i inwestowania w przyszłość. Wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań analitycznych i raportowania na żywo ma pomóc InPost w podejmowaniu strategicznych decyzji w czasie rzeczywistym. Umożliwi także to szybką reakcję na nowe wyzwania i rozwijanie innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do dalszego wzrostu.

 

„Połączenie SAP i Google Cloud z doświadczeniem Capgemini umożliwi Grupie InPost wykorzystanie potencjału transformacji biznesowej w chmurze. Wykorzystując najlepsze praktyki branżowe – zarówno na poziomie globalnym, jak i lokalnym, będziemy wspierać lidera rynku logistycznego w tworzeniu cyfrowego środowiska, które będzie bardziej odporne na zawirowania rynkowe, zoptymalizowane i wysoce zautomatyzowane” – mówi Marek Woźny, Dyrektor Zarządzający Market Segment Poland, w Capgemini Polska.

 

Capgemini ma ponad czterdziestoletnie doświadczenie w zakresie rozwiązań SAP i obsługuje ponad 2600 klientów na całym świecie, pomagając im sprostać wyzwaniom biznesowym i cyfrowej transformacji. Capgemini jest światowym liderem w zakresie certyfikacji SAP i globalnym partnerem usług strategicznych SAP oraz kluczowym partnerem w zakresie rozwiązania RISE with SAP, które zapewnia firmom to, co niezbędne do realizacji celów w zakresie transformacji cyfrowej i przyspieszenia przejścia do chmury.

IT RESELLER nr 354/2023 „W dobie AI edukacja zyska jeszcze więcej” – podkreśla w wywiadzie okładkowym Jordan Chrysafidis, General Manager, WW Education Device Sales, Microsoft