Canon Experience Center gościł tegoroczną edycję Future Book Forum dla wiadących, europejskich wydawców, drukarzy i dostawców rozwiązań technologiczno-poligraficznych 

Tegoroczne Future Book Forum odbyło się 8 i 9 listopada w Canon Experience Center w Poing, w Niemczech. Wydarzenie pod hasłem „Grow Your Audience With Liquid Design” zorganizowano, by przyjrzeć się dostępnym teraz i w przyszłości narzędziom oraz metodom pracy, które pozwolą budować synergię świata fizycznego oraz cyfrowego w branży poligrafii. Wiodący, europejscy wydawcy, drukarnie i dostawcy rozwiązań technologicznych dyskutowali także o tym, jak wprowadzać innowacyjne zmiany i zmniejszać wpływ sektora wydawniczego na środowisko.

Uczestnicy Future Book Forum, wydarzenia obchodzącego w tym roku swoje 10-lecie, wzięli udział w prezentacjach na żywo, pokazach technologicznych i licznych dyskusjach. Wszystkie one były okazją, by przyjrzeć się temu, w jaki sposób innowacyjne technologie mogą polepszać doświadczenie klienta, wzmacniać jego zaangażowanie czytelnicze, zwiększać rentowność projektów wydawniczych i polepszać promocję książek wydawanych na żądanie. Moderatorem tegorocznej edycji był Peter Fisk, pisarz i futurolog, który przedstawił koncepcję „Grow Your Audience with Liquid Design”.

 

 

Najważniejsze i najbardziej inspirujące dyskusje

Pierwszego dnia odbyły się sesje tematyczne poświęcone zrównoważonemu rozwojowi i nowoczesnym technologiom z obszaru wydawania i drukowania książek. Spośród nich warto wymienić kilka, m.in.:

  • Sophie Wybrew-Bond, Senior Vice President, Lifestyle, Knowledge and News w Future PLCmówiła o tym, jak włączać czytelników w proces tworzenia treści, ułatwiać im kontakt z innowacyjnymi technologiami i wzmacniać ich zaangażowanie.
  • Holly Mcloughlin Content Creator and Community Manager w Tandem Collective opowiadała potencjale hybrydowego marketingu i wykorzystaniu do promocji platformy TikTok poprzez interakcję z już istniejącymi, zaangażowanymi społecznościami zajmującymi się tematyką książek, takimi jak na BookTok czy Bookstagram.,
  • Julio Covacho López i Manuel Lucania Fesser, założyciele Quantic Brains Transform zaprezentowali jak rzeczywiście funkcjonuje rozwijane przez firmę narzędzia oparte na Sztucznej Inteligencji, które mogą być wykorzystywane do automatycznego generowania treści
  • Eirik Wahlstrøm, CEO i współzałożyciel Ludenso opowiadał o łączeniu świata fizycznego i cyfrowego za pomocą Augmented Reality, technologii ułatwiającej bezproblemowe przechodzenie od treści zawartych w podręczniku do treści w przestrzeni wirtualnej. Stosowanie AR pozwala nauczycielom i uczniom wybierać własne metody nauczania i uczenia się, a przede wszystkim, ma potencjał na zdecydowaną poprawę zaangażowania młodych uczniów w naukę, czyniąc ją bardziej interaktywną.

 

 

W części technicznej swoje wystąpienie mieli Stefano De Marco, CEO Tecnau / SITMA i Sara Panceri, Communication Manager w TXT Spa , którzy przedstawili w jaki sposób połączono możliwości druku cyfrowego oraz nowoczesną logistykę, by ułatwić dostęp do materiałów szkolnych dla dzieci i rodziców we Włoszech.

Przemówienie zamykające wygłosiła Gvantsa Jobava, Vice President International Publishers Association  (IPA). Dzieląc się swoimi poglądami na przyszłość rynku wydawniczego mówiła o lokalnych i globalnych możliwościach, które stoją przed IPA oraz o perspektywach, jakie rysują się przed wydawcami mierzącymi się z globalnymi wyzwaniami.

 

„Organizując w 2014 roku Future Book Forum, chcieliśmy ułatwić współpracę przedstawicieli branży wydawniczej, poprzez stworzenie przestrzeni do refleksji, która pomagałby budować lepszą przyszłość. Po 10 latach, nadal z powodzeniem realizujemy ten cel, a pomaga nam w tym nasza platforma społecznościowa. W tym roku postanowiliśmy przyjrzeć się uważniej drukowi hybrydowemu,dyskutując o tym, jak efektywniej tworzyć książki na żądanie. Wszystko to robiliśmy we współpracy  z naszymi klientami: Liber Digital, mediaprint solutions i TJ Books”. – podsumowując wydarzenie powiedział Jörg Engelstädter, założyciel Future Book Forum.

 

 

Publikacja ustaleń z Akceleratora 2030

Drugiego dnia, goście: Rachel Martin, Global Director of Sustainability w Elsevier; Dr. Michiel Kolman, Vice President Research Networks and Academic Ambassador w Elsevier; Richard Charkin, Publisher and former president IPA; i Jörg Engelstädter założyciel Future Book Forum, Canon, przedstawili najnowsze wyniki programu Publishing 2030 Accelerator.

Projekt zapoczątkowany podczas Future Book Forum 2022 ma na celu optymalizację łańcucha dostaw w branży wydawniczej, stymulowanie zmian w sektorze oraz wspieranie pomysłów, które mogą prowadzić do zmniejszania się wpływu sektora na środowisko.  Ma to się odbywać poprzez trzy rodzaje działań:

  • obliczanie śladu węglowego pojedynczej książki
  • tworzenie dystrybucji drukowanych książek
  • ponowną ocenę kosztów i emisji

 

Cieszę się, że na tegorocznym Future Book Forum mogłem zaprezentować najnowsze wyniki projektu „Distributed Book Printing Network”. Zaangażowanie delegatów i inspirujące informacje zwrotne płynące od nich dowodzą, że firmy z łańcucha dostaw w branży wydawniczej są gotowe na zmiany. Musimy te zmiany kontynuować, by się rozwijać, wspierając przy okazji firmy, które będą bardziej zrównoważone i inkluzywne” – podsumował Future Book Forum  Jörg Engelstädter, key collaborator Publishing 2030 Accelerator.

 

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?