Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Nasilająca się konkurencja zmusza Apple do obniżki cen iPhone’a 15

Apple oferuje zniżki na swoje iPhone’y w Chinach, obniżając ceny detaliczne aż o 500 juanów (70 dolarów) w kontekście rosnącej presji konkurencyjnej na największym na świecie rynku smartfonów.

Jak pokazała w poniedziałek chińska strona internetowa firmy, amerykański gigant technologiczny obniżył ceny niektórych iPhone’ów o 5%. Ograniczona czasowo promocja, oznaczona jako wydarzenie Księżycowego Nowego Roku, będzie trwać od 18 do 21 stycznia w okresie poprzedzającym święta w połowie lutego.
Krajowi rywale, tacy jak Huawei Technologies i Xiaomi, oferują konkurencyjne modele, a źródła podają, że niektóre firmy i departamenty rządowe ograniczają korzystanie przez pracowników z urządzeń Apple, co odzwierciedla ograniczenia rządu USA dotyczące chińskich aplikacji ze względów bezpieczeństwa. Sprzedaż chińskich iPhone’ów spadła o 30% w pierwszym tygodniu 2024 r. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, jak podają analitycy Jefferies w notatce dla klienta, po spadku o 3% w całym 2023 r. Analitycy spodziewają się, że w tym roku konkurencja stanie się trudniejsza.
Platformy zakupowe online, w tym Pinduoduo, od początku roku tną ceny iPhone’a 15 i iPhone’a 15 Pro aż o 16%. Nicole Peng, starszy wiceprezes firmy Canalys zajmującej się badaniami rynku, stwierdziła, że obniżki nie są zaskoczeniem, ponieważ Apple znajduje się pod presją zwiększenia sprzedaży na całym świecie, a szczególnie w Chinach, w kontekście rosnącej konkurencji i rosnącej niechęci fanów Apple do aktualizacji.
Canalys spodziewa się, że sprzedaż Apple w tym roku na całym świecie utrzyma się na stałym poziomie, natomiast w Chinach nastąpi niewielki spadek.

„Jest oczywiste, że Huawei powraca” – powiedział Peng. „Niektórzy chińscy konsumenci mogą powrócić do korzystania z Huawei ze względu na patriotyzm”.

Zestaw słuchawkowy Apple Vision Pro – czego możemy się spodziewać?