Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

CEO zaniepokojeni zagrożeniami związanymi ze sztuczną inteligencją, nawet jeśli zwiększy ona produktywność

Według badania PwC, w którym wzięło udział ponad 4700 dyrektorów generalnych, liderzy biznesowi nadal są zaniepokojeni zagrożeniami związanymi ze sztuczną inteligencją ponad 12 miesięcy po uruchomieniu ChatGPT – narzędzia AI, które zapoczątkowało rewolucję.

Dwie trzecie (64%) CEO martwi się zagrożeniami związanymi z cyberbezpieczeństwem, jakie niesie za sobą sztuczna inteligencja. Kolejne 46% wyraziło obawy w związku odpowiedzialnością prawną i ryzykiem związanym z reputacją przedsiębiorstw.

Dyrektorzy generalni uważają, że około 40% czasu spędzanego na rutynowych czynnościach, takich jak spotkania decyzyjne i poczta elektroniczna, jest nieefektywne. Szacunki PwC wskazują, że właśnie ta nieefektywność może powodować straty rzędu 10 bilionów dolarów, co wskazuje na bardzo pozytywny wpływ finansowy, jaki może zaoferować sztuczna inteligencja.

Patrząc w przyszłość, dyrektorzy generalni uważają, że sztuczna inteligencja będzie miała największy pozytywny wpływ na wydajność pracowników, a następnie na rentowność i przychody przedsiębiorstw.

Aby firmy mogły przetrwać następne 10 lat, PwC zasugerowało, aby skupiły swoje pozyskiwanie talentów i szkolenie personelu na tematach związanych ze sztuczną inteligencją.

W Polsce pomimo m.in. trudności związanych z wdrożeniem AI w firmach, przedsiębiorcy patrzą optymistycznie na zyski, jakie sztuczna inteligencja może zagwarantować.

AV & DS Awards 2024 – Za nami pierwsza edycja niezwykłego wydarzenia dla branży audio-wideo, gdzie nagrodziliśmy najlepsze firmy w branży!