Nowe narzędzia SDK Intel XeSS 1.3 z wieloma usprawnieniami

Intel wydał aktualizację swojego XeSS SDK do wersji 1.3, dodając nowe ustawienia i współczynniki skalowania dla zwiększonej wydajności.

Podobnie jak karty graficzne Arc, które zyskały znacząco na wydajności dzięki aktualizacjom sterowników, Intel także zaktualizował swoją technologię Super Sampling z wydaniem XeSS 1.3 SDK. XeSS jest obecnie dostępny w ponad 100 tytułach gier, a lista ciągle się powiększa, dzięki otwartemu charakterowi SDK. Nowy zestaw narzędzi do programowania oprogramowania ma na celu poprawę na wielu frontach, dodając nowe ustawienia i współczynniki skalowania, które zwiększają wydajność, a także aktualizują modele XMX & dp4A, zapewniając lepszą jakość obrazu niż poprzednie wersje.

Aby pokazać optymalizacje wydajności możliwe dzięki XeSS 1.3 SDK, Intel użył zmodyfikowanej wersji XeSS, do której wprowadzono aktualizacje z wersji 1.3, i użył jej w tytułach gier, które jeszcze oficjalnie nie zawierają wersji XeSS 1.3 (jeszcze!). Testy wydajności zostały zaprezentowane na karcie graficznej Intel Arc A750 oraz procesorze Intel Core Ultra 7 155H z zintegrowanymi układami graficznymi Arc Xe. Porównując wydajność z starszymi wersjami XeSS, takimi jak 1.1 i 1.2, XeSS 1.3 oferuje średnio 10,11% wzrost na karcie graficznej Arc A750 i 8,28% wzrost na procesorze Intel Core Ultra 7 155H. W niektórych grach wzrost wynosi nawet do 28%, co stanowi solidny wzrost.

Ale wydajność to tylko jeden aspekt Intel XeSS 1.3 SDK. Widoczny jest także wzrost jakości wizualnej. Zaktualizowane modele XMX & dp4A pozwalają na bardziej szczegółową rekonstrukcję obrazu, lepsze wygładzanie krawędzi.

Oprócz tych aktualizacji, dostępne są również nowe ustawienia jakości dla XeSS, które obejmują Ultra Quality Plus, Ultra Performance i Native Anti-Aliasing. Ostatni jest odpowiednikiem DLAA od NVIDIA i trybu FSR 3 Native od AMD. Tryb Ultra Performance oferuje współczynnik rozdzielczości 3x, tryb Ultra Quality Plus oferuje współczynnik rozdzielczości 1,3x, podczas gdy tryb natywny, jak sugeruje nazwa, oferuje natywną rozdzielczość z zastosowanym wygładzaniem krawędzi XeSS dla zwiększonej wierności obrazu.

Obecnie Intel XeSS 1.3 SDK jest dostępny na GitHubie. Zespół Intela będzie współpracować z deweloperami gier nad aktualizacjami i nowymi metodami integracji, aby ułatwić im korzystanie z XeSS 1.3 SDK w ich obecnych i przyszłych tytułach. Należy także wspomnieć, że Intel planuje uruchomić swoją wersję XeSS Frame Generation, która powinna pojawić się wkrótce.