Foxconn odnotowuje wzrost w drugim kwartale po spadku przychodów w pierwszym

Tajwański Foxconn, największy na świecie kontraktowy producent elektroniki i największy monter iPhone’a, podał w piątek, że spodziewa się wzrostu przychodów w drugim kwartale, po tym jak poprzedni kwartał był gorszy od oczekiwań rynkowych. 

W pierwszym kwartale przychody spadły o 9,6% rok do roku do 1,322 biliona dolarów TD, co było wynikiem gorszym od szacunku LSEG SmartEstimate równego 1,401 biliona dolarów T, co przypisuje większą wagę prognozom analityków, którzy są bardziej konsekwentnie dokładni.

Foxconn stwierdził w oświadczeniu, że tegoroczny drugi kwartał „pozostaje tradycyjnym okresem poza sezonem, a główne produkty wchodzą w okres przejściowy między starymi a nowymi produktami”.

Stwierdzono jednak, że prognozy na drugi kwartał będą przewidywać wzrost zarówno w ujęciu kwartał do kwartału, jak i rok do roku. Nie podano jednak szczegółów,, a firma nie podaje wskazówek liczbowych.

Firma podała, że ​​przychody w zeszłym miesiącu osiągnęły 447,54 miliarda dolarów T (13,96 miliarda dolarów), co stanowi drugą najwyższą wartość w historii w tym samym okresie i oznacza wzrost o 11,8% w stosunku do roku poprzedniego.

Przychody w pierwszym kwartale w zakresie inteligentnych produktów elektroniki użytkowej, w tym smartfonów, spadły rok do roku, co spółka przypisuje wysokiej bazie z zeszłego roku, kiedy spieszyła się z realizacją zamówień po ponownym otwarciu kluczowej fabryki w chińskim Zhengzhou po pandemii COVID.

W przypadku produktów chmurowych i sieciowych stwierdzono znaczny wzrost rok do roku w pierwszych trzech miesiącach roku, „w związku z dużym przyciągnięciem klientów do segmentu chmury”. W zeszłym miesiącu Foxconn przyjął znacznie bardziej optymistyczne prognozy na ten rok, stwierdzając w wezwaniu do ogłoszenia wyników za czwarty kwartał, że spodziewa się znacznego wzrostu przychodów napędzanego rosnącym popytem na serwery sztucznej inteligencji.

Akcje Foxconna wzrosły w tym roku jak dotąd o 52%, w porównaniu ze wzrostem o 13% w przypadku szerszego rynku (.TWII).