Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Większość Polaków chętnie kupuje na platformach typu marketplace – wynika z badania przeprowadzonego dla Allegro

Zakupy na platformach marketplace dominują w Polsce: wybiera je aż 70% konsumentów – wynika z najnowszego badania.

Z badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro wynika, że aż 70% Polaków decyduje się na zakupy na platformach typu marketplace. Łatwa nawigacja i sprawne dokonywanie zamówień to główne priorytety podczas zakupów online. Zakupy przez internet stały się integralną częścią codzienności w Polsce. Ponad 70% mieszkańców Polski regularnie kupuje online, a 93% z nich robi to przynajmniej raz na kilka miesięcy. Allegro, lider rynku e-commerce w Polsce, przyciąga aż 14,6 miliona aktywnych kupujących.

W badaniu podkreślono, że Polacy poszukują wygodnych i oszczędnych metod robienia zakupów. Gdy potrzeba zamówić produkty z różnych kategorii, 70% konsumentów wybiera platformy typu marketplace. Allegro, oferując prawie 500 milionów ofert od tysięcy sprzedawców, jest najczęściej wybieranym miejscem zakupów. Główne powody to unikanie wielokrotnego płacenia za dostawę (63%), oszczędność czasu (44%) oraz wygoda związana z jednorazowym zamówieniem (37%).

Respondenci doceniają marketplace za atrakcyjne ceny produktów (66%), szybką dostawę (62%), liczne promocje (60%), wygodne metody płatności (60%) oraz bezpieczne transakcje (53%). Łatwość nawigacji na stronie sklepu (85%) oraz sprawność dokonywania zamówień (84%) to kluczowe aspekty dla konsumentów. Dodatkowo, prawie dwie trzecie klientów preferuje sklepy oferujące darmową dostawę, nawet kosztem wyższych cen produktów.

W przypadku, gdy ten sam produkt jest dostępny w kilku sklepach w tej samej cenie, decydujące są koszty dostawy (27%), bezpieczne formy płatności (15%) oraz wygodny proces transakcji (12%).

Badanie „Uczestnictwo i zainteresowanie programami lojalnościowymi” przeprowadziła firma SW Research na próbie 1000 Polek i Polaków w formie wywiadów online (CAWI) w dniach 10-14 kwietnia 2024 roku.