Rynek Managed IT Services do 2023 roku, wzrośnie do 282 mld dolarów, to przewidywany wzrost o ponad 9%. – wynika z analiz firmy doradczej MarketsandMarkets.

9,3 proc. – o tyle ma rosnąć do 2023 r. wartość rynku managed services – wynika z analiz firmy doradczej MarketsandMarkets. Koniunkturę chce wykorzystać Atman, wprowadzając pakiety usług opieki nad zasobami IT.

 

Analitycy firmy doradczej MarketsandMarkets prognozują, że wartość rynku usług zarządzanych IT wzrośnie ze 180 mld dolarów w 2018 r. do 282 mld dolarów w 2023 r. Głównym powodem jest wzrost znaczenia technologii dla rozwoju biznesu. Analitycy zwracają jednocześnie uwagę, że firmy wciąż mają duże opory przed udostępnianiem wrażliwych danych, co sprawia, że zamiast pełnego outsourcingu wolą kupować na zewnątrz usługi opieki nad konkretnymi obszarami IT. Ważnym aspektem jest też deficyt specjalistów z branży IT, który w Europie może już niebawem wynieść nawet 900 tys. osób. W samej tylko Polsce wciąż brakuje 50 tys. informatyków.

 

Znalezienie właściwego kandydata wcale nie oznacza końca problemów. Koszty utrzymania własnego zespołu informatyków stale rosną i obciążają firmowe budżety. Nic więc dziwnego, że na całym świecie na popularności zyskują usługi zarządzania IT, czyli tzw. managed IT services” – tłumaczy Robert Mikołajski z Atmana.

 

Dostawca chce to wykorzystać, proponując klientom przeniesienie na Atmana odpowiedzialności za utrzymanie systemów IT w sprawności i zapewnienie im bezpieczeństwa. Wprowadzone trzy pakiety usług zarządzania zasobami IT różnią się poziomem zaawansowania prac i przydzielonym czasem wsparcia na prace serwisowe czy doradztwo.

 

Cyfryzacyjne wsparcie od Atmana

Usługi zarządzania IT Atmana pozwalają biznesowi powierzyć pełną opiekę nad systemami IT doświadczonym, zewnętrznym ekspertom. Firma nie musi już inwestować we własny, duży zespół IT. Dzięki temu oszczędza czas, pieniądze i koncentruje się na rozwoju właściwego biznesu. Eksperci Atmana gwarantują m.in. przejęcie obowiązków w zakresie monitorowania, aktualizowania, zarządzania zmianami, testowania i analizowania, migracji, instalacji i konfiguracji firmowych systemów IT.

 

„W zależności od rodzaju wykorzystywanych technologii i rozwiązań, czynności te mogą dotyczyć takich warstw w stosie IT, jak np. bare metal, środowisko wirtualne, systemy operacyjne, bazy danych, aplikacje, backup. Odpowiednie działania mogą zostać podjęte zarówno dla zasobów ulokowanych w centrach danych Atmana, jak i dla tych znajdujących się w serwerowni klienta” – zaznacza Robert Mikołajski z Atmana.

 

Managed IT services Atmana świadczone są na bazie umowy ramowej, która określa czas przejęcia odpowiedzialności nad środowiskiem IT klienta oraz ustalony z klientem zakres działań administracyjnych. Jej zaletą jest elastyczność zarówno, jeśli chodzi o realizację niezależnych prac, jak i modyfikację zakresu utrzymania.

 

„Po przeanalizowaniu zapytań klientów, Atman opracował trzy pakiety z najczęściej wybieranymi zakresami opieki nad zasobami IT, zróżnicowanymi pod względem spektrum prac i przydzielonego czasu wsparcia na prace serwisowe, doradztwo itp. Jeśli klient jest zainteresowany pracami wykraczającymi poza standardowe pakiety: Mini, Full i Premium, przygotujemy mu ofertę indywidualną” – podkreśla Robert Mikołajski.

 

Innowacje i wiedza na wynajem

Rozwiązania IT oferowane w modelu usługowym to jednak nie tylko odciążenie wewnętrznych zespołów IT i wsparcie dla bieżących narzędzi i systemów. Dzięki Managed IT Services klient zyskuje także całkowitą swobodę w wyborze technologii do projektów i usług. Dzięki temu przestaje być zależny od wewnątrzfirmowych kompetencji.  Jest to o tyle istotne, że według raportu firmy AppDirect, ponad 24 proc. firm za główną przeszkodę w procesie cyfrowej transformacji wskazuje brak odpowiednich kompetencji technologicznych. Problem ten potwierdzają także badania Gartnera. Analitycy wykazali, że nawet 80 proc. globalnych pracowników nie posiada odpowiednich kompetencji, by firmy mogły w pełni skorzystać z możliwości, jakie dają najnowsze technologie.

 

„Usługi zarządzania IT często stanowią klucz do wyjścia z tego kompetencyjnego impasu i pomagają we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań. W Atmanie w ramach naszej oferty korzystamy z pomocy profesjonalnych partnerów, dzięki którym nasi klienci mają szeroki dostęp do najnowszych technologii” – komentuje Robert Mikołajski. „Nasi eksperci doradzają, jak zwiększyć wydajność systemów, zmniejszyć koszty czy poprawić bezpieczeństwo. Biznes zyskuje nie tylko profesjonalne wsparcie, ale także komfort działania wynikający ze świadomości, że zespół wyspecjalizowanych inżynierów na bieżąco weryfikuje systemy IT, ich podatności na zagrożenia i dostępność aktualizacji” – dodaje Mikołajski.