Xiaomi debiutuje na liście Fortune Global 500, zajmując 468 pozycję w rankingu Global 500 jako najmłodsza sklasyfikowana firma w rankingu. W kategorii Services and Retailing uplasowało się na 7. miejscu.
Xiaomi Corporation, dziewić lat od swojego powstania, po raz pierwszy pojawiło się na liście Fortune Global 500, zajmując 468. pozycję. Xiaomi jest najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. Jej przychody w ostatnim roku fiskalnym wynisoły 26 444, 5 mln dolarów, natomiast zysk netto 2 049,1 mln dolarów. Firma została sklasyfikowany na siódmym miejscu w kategorii Internet Services and Retailing.
– Pojawianie się na liście Fortune Global 500 zajęło nam zaledwie 9 lat. Zawdzięczamy to przede wszystkim fanom i osobom korzystającym z naszych rozwiązań. Im wszystkim należą się wielkie podziękowania. Jesteśmy również najmłodszą firmą w tegorocznym rankingu. To daje nam siłę do tego, by kontynuować nasz globalny rozwój. – powiedział Lei Jun, założyciel i CEO Xiaomi. W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy wiele zmian w naszej strategii rozwoju w obszarach zarządzania, systemach badań i rozwoju technologii, ofercie produktowej oraz w portfolio marek. To sprawiło, że Xiaomi rozwija się mimo silnej konkurencji na macierzystym i globalnym rynku. Pojawienie się na liście 500 daje nam jeszcze większą motywację do dalszego rozwoju. Zobowiązuje nas to do tworzenia ciekawszych i coraz bardziej innowacyjnych rozwiązać, które będą dostępne dla każdego.
W czerwcu 2019 Xiaomi zostało sklasyfikowane po raz pierwszy na liście Fortune China 500. Zajęło na niej 53. pozycję. W 2012 roku firma osiągnęła 10 000 mln juanów przychodów (około 1 453, 72 mln dolarów) natomiast w 2017 roku przychody wynosiły już 100 000 milionów juanów (około 14 537, 21 mln dolarów). Według międzynarodowej firmy badawczej IDC, w marcu 2019 roku, Xiaomi było czwartym producentem smartfonów na świecie, notując wzrost na poziomie 32,2 procenta r/r. Xiaomi inwestuje również w firmy technologiczne, tworzące rozwiązania ekosystemowe. Obecnie jest właścicielem lub współwłaścicielem ponad 200 podmiotów. Urządzenia Xiaomi oraz partnerów tworzą największą platformę IoT na świecie z 171 milionami podłączonych urządzeń (niewliczając smartfonów oraz laptopów).
Xiaomi jest w tej chwili obecne na ponad 80 rynkach. Według danych firmy badawczej Canalys, w marcu 2019 roku, Xiaomi było sklasyfikowane w TOP 5 na ponad 40 rynkach pod względem liczby dostarczonych telefonów. W Indiach firma od siedmiu kwartałów jest numerem jeden z udziałem 31,4 procenta. W Europie Zachodniej, zaledwie po dwóch latach od oficjalnego wejścia na rynek, Xiaomi zajmuje czwarte miejsce. Na nowych rynkach w Afryce i Ameryce Łacińskiej cały czas czyni wielkie postępy w rozwoju. Xiaomi skupia się także na budowie i poszerzaniu swojej sieci detalicznej (zarówno kanałów offline, jak i online). Pod koniec marca Xiaomi miało 480 autoryzowanych sklepów Mi Store poza Chinami, co daje wzrost na poziomie 93,5 procent r/r, w tym 110 nowych placówek w Europie i 79 w Indiach.
Firma w ciągu kolejnych pięciu lat zainwestuje 10 miliardów juanów w rozwój technologii „All in AloT” – elementu strategii „Smartphone + AloT”, czyli połączenia AI oraz IoT. Co więcej, Xiaomi ma w planach powtórzenie sukcesu, jaki osiągnęło w Chinach i zamierza dostosować swoją strategię biznesową także na innych rynkach zagranicznych.