Xiaomi w pierwszej połowie 2019 roku, dzięki swoim działaniom i strategii „Smartphone + AIoT (AI + Internet of Things)” notuje ponad 20% wzrost.
Xiaomi w pierwszej połowie roku 2019 okazało się bardziej efektywne operacyjnie i miało zwiększoną odporność na ryzyko pokonując konsensus rynków, dzięki swoim działaniom i strategii „Smartphone + AIoT (AI + Internet of Things)”
W tym okresie całkowite przychody Xiaomi wzrosły o 20,2% do około 95,71 mld RMB. Przychody z działalności zagranicznej wyniosły 38,6 miliarda RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów. Skorygowany zysk netto (nie w standardzie MSSF) wyniósł 5,72 miliarda RMB, co oznacza wzrost o 49,8% rok do roku („r/r”). W drugim kwartale 2019 r. całkowite przychody Xiaomi wzrosły o 14,8% do 51,95 mld RMB. Skorygowany zysk netto (nie w standardzie MSSF) wyniósł 3,64 mld RMB, co znacznie wzrosło o 71,7% r/r.
Najważniejsze informacje finansowe za pierwsze półrocze 2019 r.
- Całkowite przychody firmy wyniosły około 95,71 mld RMB, wzrost 20,2% r/r;
- Zysk brutto wyniósł około 12,47 mld RMB, wzrost o 25,3% r/r;
- Zysk netto wyniósł około 5,15 miliarda RMB;
- Skorygowany zysk netto, nieobjęty MSSF, wyniósł około 5,72 miliarda RMB, wzrost o 49,8% r/r;
- Zysk na akcję 0,214 RMB
Najważniejsze informacje finansowe za drugi kwartał 2019 roku
- Całkowite przychody wyniosły około 51,951 miliardów RMB, wzrost o 14,8% r/r;
- Zysk brutto wyniósł około 7,26 miliarda RMB, wzrost o 28,4% r/r;
- Zysk netto wyniósł około 1,96 mld RMB;
- Skorygowany zysk netto nieobjęty MSSF wyniósł około 3,64 miliarda RMB, wzrost o 71,7% r/r;
- Zysk na akcję wyniósł 0,082 RMB.
Segment smartfonów
W pierwszej połowie 2019 r. przychody ze sprzedaży smartfonów Xiaomi wyniosły około 5,9 miliarda RMB; Przychody w drugim kwartale wyniosły 32,0 mld RMB, głównie za sprawą liczby sprzedanych smartfonów i wzrostu średniej ceny sprzedaży („ASP”). W drugim kwartale sprzedaż smartfonów osiągnęła 32,1 miliona sztuk. Globalny wolumen sprzedaży serii Redmi Note 7 osiągnął 20 milionów sztuk (na dzień 30 czerwca 2019 r, premiera Redmi Note 7 odbyła się 10 stycznia 2019 roku).
Segment IoT i urządzeń lifestyle
W pierwszej połowie 2019 r. przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle’owych wzrosły o 49,3% do 27,0 mld RMB r/r. W drugim kwartale 2019 roku przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle’owych wzrosły o 44% do 14,9 mld RMB r/r. Warto zauważyć, że IoT i produkty lifestyle stanowiły 28,8% całkowitych przychodów w drugim kwartale roku, w porównaniu z 22,9% w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Według stanu na 30 czerwca 2019 r. liczba podłączonych urządzeń IoT do platformy (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła około 196 milionów, co oznacza wzrost o 69,5% r/r; Ponadto użytkowników z ponad 5 produktami IoT jest około 3 milionów, co oznacza wzrost o 78,7% r/r.
Segment usług internetowych
Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły o 22,9% r/r do 8,8 mld RMB w pierwszej połowie 2019 r.; W pierwszym kwartale wzrosły o 15,7% do 4,58 miliarda RMB r/r. W czerwcu 2019 r. liczba aktywnych użytkowników (MUA – monthly active users) systemu MIUI osiągnęła 278,7 mln, co stanowi wzrost o 34,7% r/r; MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box zanotowała wzrost r/r o 53,8 % do 22,6 mln.
W pierwszej połowie 2019 roku przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych (poza Chinami) wzrosły o 33,8% r/r do 38,6 mld RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów firmy. W drugim kwartale przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 33,1% do 21,9 mld RMB. Według Canalys, Xiaomi znalazło się w pierwszej piątce w ponad 40 krajach i regionach pod względem dostaw smartfonów. Według IDC smartfony Xiaomi zajęły 1. miejsce w Indiach pod względem dostaw przez osiem kolejnych kwartałów. Według Canalys, Xiaomi zajął 4. miejsce pod względem dostaw smartfonów do Europy Zachodniej, co stanowi wzrost o 53,2% r/r. Jest to najszybszy wzrost na rynku.
Ponadto Xiaomi zajmuje się budowaniem i rozszerzaniem kanałów sprzedaży detalicznej na rynkach zagranicznych. Na dzień 30 czerwca 2019 r. Istniało 520 autoryzowanych sklepów Mi Home za granicą, co stanowi wzrost o 92,6% r/r, z czego 79 sklepów powstało w Indiach. W Indiach jest obecnie 1 790 Mi Store.