Xiaomi opublikowało wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. Zysk netto w pierwszych trzech kwartałach większy niż całkowity zysk netto w ubiegłym roku.
Xiaomi Corporation opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 roku. W tym okresie przychody firmy wzrosły o 5,5proc. r/r, do 53,7 miliarda CNY. Oznacza to, że przychody w tym okresie były najwyższe od momentu powstania spółki. Skorygowany zysk netto wyniósł 3,5 mld CNY, co oznacza wzrost o 20,3 proc. r/r. Całkowity skorygowany zysk netto w pierwszych trzech kwartałach wyniósł 9,2 miliarda CNY, czyli więcej niż całkowity zysk netto w ubiegłym roku.
Najważniejsze dane finansowe:
- Całkowite przychody wyniosły około 53,7 mld CNY, co oznacza wzrost o 5,5 proc. r/r;
- Zysk brutto wyniósł około 8,2 mld CNY, co oznacza wzrost o 25,2 proc. r/r;
- Zysk netto skorygowany (bez zastosowania MSSF) wyniósł około 3,5 mld CNY, co oznacza wzrost o 20,3 proc. r/r;
- Zysk z jednej akcji wyniósł 0,106 CNY.
Rynek smartfonów
W trzecim kwartale firma Xiaomi sprzedała 32,1 mln smartfonów. Według firmy badawczej Canalys dało jej to 4 miejsce w globalnym rankingu.
„Dzięki dobrej kondycji finansowej i rentowności firmy jesteśmy gotowi wykorzystać ogromne możliwości rynkowe, które pojawią się w wyniku powszechnego przyjęcia technologii 5G. Planujemy wprowadzić co najmniej 10 modeli smartfonów 5G w 2020 roku.” – powiedział Lei Jun, CEO Xiaomi.
Rynek IoT
Według danych z 30 września 2019, do platformy IoT Xiaomi było podłączonych 213 mln urządzeń (nie wliczając laptopów i telefonów). Był to wzrost o 62 proc. r/r. Liczba użytkowników, która miała pięć lub więcej urządzeń Xiaomi (nie wliczając laptopów i telefonów) wzrosła do 3,5 mln, był to wzrost o 78,7 proc. r/r. W trzecim kwartale 2019 r. przychody z działalności związanej z IoT i produktami lifestyle wzrosły o 44,4 proc. r/r do 15,6 mld CNY, a udział przychodów stopniowo wzrastał z 21,3% w trzecim kwartale 2018 r. do 29,1 proc. w trzecim kwartale bieżącego roku.
Rynek TV
Światowe dostawy inteligentnych telewizorów Xiaomi osiągnęły poziom 3,1 miliona sztuk, co oznacza wzrost o 59,8 proc. r/r. Według All View Cloud (AVC), w trzecim kwartale 2019 r., Xiaomi uplasowało się na 1. miejscu pod względem dostaw telewizorów w Chinach kontynentalnych, z 16,9 proc. udziałem w rynku. Ponadto Xiaomi, w tym okresie, znalazło się w TOP5 pod względem dostaw telewizorów na świecie.
Rynki poza Chinami
Xiaomi w trzecim kwartale, według firmy badawczej Canalys, znalazło się w pierwszej piątce w ponad 40 krajach i regionach pod względem dostaw smartfonów. Europa Zachodnia jest kluczowym rynkiem dla Xiaomi w 2019 r, gdzie firma uplasowała się na 4 pozycji pod względem dostaw smartfonów ze wzrostem 90,9 proc. r/r. Ponadto Xiaomi zajęło 1. miejsce pod względem dostaw telefonów na otwartym rynku oraz na 2. miejscu na całym hiszpańskim rynku, z ogólnym udziałem na poziomie 22,9 proc., co oznacza wzrost o 63,7 proc. r/r.
Xiaomi w Polsce
Według firmy badawczej Canalys udział Xiaomi w polskim rynku smartfonów, w trzecim kwartale 2019 roku, wyniósł 14 procent. Firma osiągnęła 72 procent wzrost r/r.