Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

E-commerce w Polsce rośnie – udział sprzedaży internetowej ponownie wyższy – wynika z badań GUS

Polacy coraz chętniej robią zakupy przez internet, co potwierdzają najnowsze dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).

W styczniu 2025 roku udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży detalicznej wzrósł do 9,1%, podczas gdy rok wcześniej wynosił 8,8%. Wartość zakupów online w cenach bieżących zwiększyła się o 9,4% w porównaniu do stycznia 2024 roku.

Największy wzrost udziału sprzedaży internetowej odnotowano w kategorii „tekstylia, odzież, obuwie” – sektor ten zwiększył swój udział w e-commerce z 27,2% do 29,0%. Spadki dotknęły natomiast branżę księgarską i prasową, gdzie udział sprzedaży online zmniejszył się z 26,3% do 19,9%, a także segment mebli, RTV i AGD, który odnotował niewielki spadek z 18,7% do 18,1%. Dane te pokazują, że choć ogólny trend wzrostowy w e-handlu utrzymuje się, poszczególne branże w różnym stopniu korzystają z cyfrowej transformacji handlu.

Chętnie kupujemy w sieci ze względu na szybkość i wygodę. Często także powodem jest dostęp do szerokiej oferty, znacznie szerszej niż ta dostępna stacjonarnie. Z powodów logistycznych, wiele firm decyduje się na model, w którym jedynie część portfolio jest dostępne stacjonarnie. Jak się okazuje, konsumentom ten układ pasuje.