Dane z rynku tabletów: Apple pozostaje na szczycie. Ta kategoria urządzeń jest daleka od zapowiadanej śmierci.
Z danych dotyczących ostatniego kwartału minionego roku, opublikowanych przez IDC wynika, że iPady nadal rozchodzą się w milionach sztuk. Dosłownie – zdaniem analityków w czwartym kwartale 2019 roku sprzedano prawie 16 milionów tabletów.
Nawet jeśli same tablety nie radzą sobie znakomicie, to Apple niepodzielnie rządzi w tej kategorii sprzętu. 10,2-calowy iPad to aż 65% spośród sprzedanych przez Apple tabletów. Udział Apple w rynku tabletów wynosi teraz 36,5%, co stanowi wyraźny wzrost wobec ostatniego kwartału poprzedniego roku (29,6%). Sama liczba sprzedanych tabletów Apple wzrosła przez ten czas o 22,7%.
Jak na rynku tabletów radzą sobie pozostałe firmy? Samsung, z wynikiem 7 milionów sztuk uzyskał 16,1% udziału w łącznej sprzedaży tego typu urządzeń w Q4 2019. Dla trzeciego gracza na tym rynku, chińskiego Huawei, wartości te zamykają się na 4 milionach i udziale 9,1%. Obydwaj azjatyccy producenci zanotowali przy tym spadek sprzedaży.
Schyłek tabletów jest zapowiadany od dość dawna. Poniekąd sam to robię, nie znajdując zbyt wielu zastosowań dla tabletu w erze dużych smartfonów. Z drugiej jednak strony, w domu posiadam tablet, który sporadycznie wykorzystuję na wyjazdach – od mojego aktualnego laptopa jest wyraźnie lżejszy (acz tu szykuję zmianę, która ostatecznie wyśle tablet do szafy) i pracuje dłużej na baterii. W przypadku Apple sprawa jest o tyle inna, że iPad ma specjalny status – jest dobrym uzupełnieniem całego ekosystemu firmy z Cupertino, pomimo iż stanowi, jak wszystkie tablety, jedynie smartfon XXL.
https://itreseller.pl/itrnewhuawei-chce-stworzyc-w-europie-bazy-produkcyjne-do-budowy-europejskiej-sieci-5g-chinski-gigant-chce-aby-elementy-europejskiej-infrastruktury-5g-byly-made-in-europe/