Google i Facebook zakazują reklam maseczek medycznych. Wszystko by zapobiec wzbogacaniu się nieuczciwych sprzedawców na panice związanej z koronawirusem.

Google i Facebook reagują na szaleństwo cenowe związane ze sprzedażą medycznych masek na twarz, zakazując reklam tego typu przedmiotów.

Wobec rosnących obaw związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa Facebook i Google zakazały reklam sprzedaży medycznych masek na twarz na swoich platformach. Zakazy te mają na celu walkę z nieuczciwą, napędzaną panicznym strachem przed koronawirusem sprzedażą środków medycznych.

Według rzecznika Google, który rozmawiał z CNBC, zakazy stanowią metodę „ochrony użytkowników”. W oświadczeniu rzecznik powiedział:

Z powodu dużej ostrożności postanowiliśmy tymczasowo zakazać wszelkich reklam medycznych masek na twarz. Aktywnie monitorujemy sytuację i nadal podejmiemy odpowiednie działania w celu ochrony użytkowników.

Podobnie wypowiada się szef zespołu ds. zaufania i uczciwości (tak, Facebook naprawdę posiada takie stanowisko) Facebooka ds. Reklam i produktów biznesowych, Rob Leathern:

Zakazujemy reklam i ofert handlowych sprzedających medyczne maski na twarz. Dokładnie monitorujemy COVID19 i wprowadzimy niezbędne aktualizacje naszych zasad, jeśli zobaczymy, że ludzie próbują wykorzystać tę sytuację zdrowia publicznego. Zaczniemy wprowadzać tę zmianę w nadchodzących dniach.

Zakazy wydają się być próbami walki z wykorzystywaniem strachu otaczającego koronawirusa. Panika, którą nakręca walka mediów o kliknięcia, przybiera obecnie niepokojącą formę. Maseczek medycznych w aptekach już nie ma, a w sklepach coraz częściej widać puste półki tam, gdzie wcześniej znajdowały się produkty o długim terminie przydatności.

https://itreseller.pl/itrnewprezydent-stanow-zjednoczonych-donald-trump-wydal-zakaz-podrozy-z-unii-europejskiej-do-usa-na-okres-30-dni-z-powodu-rozprzestrzeniajacej-sie-pandemii-koronawirusa-zakaz-dotyczy-26-krajow-unii-europe/