Facebook, Reddit, Google, Microsoft, Twitter i YouTube wydają wspólne oświadczenie w sprawie dezinformacji związanej z koronawirusem.
W bezprecedensowym posunięciu, aby uspokoić klientów i ukazać możliwość wprowadzenia w błąd na temat koronawirusa COVID-19 na ich platformach, wszystkie główne firmy mediów społecznościowych i ich spółki macierzyste wydały wspólne oświadczenie w sprawie swoich działań.
Samo oświadczenie jest bardzo krótkie, ale nie jego długość ma znaczenie, ale to, kto się pod nim podpisał. A sygnatariuszami są tacy giganci jak Facebook, Twitter, Google czy Microsoft.
Joint Industry Statement from @Facebook, @google, @LinkedIn, @Microsoft, @reddit, @Twitter and @YouTube https://t.co/8H1XVFt2N0 pic.twitter.com/GGJdX7mFKb
— Facebook Newsroom (@fbnewsroom) March 17, 2020
„Zapraszamy inne firmy, aby dołączyły do nas, pracując nad tym, aby nasze społeczności były zdrowe i bezpieczne” – czytamy w oświadczeniu.
W ubiegłym tygodniu amerykański rządowy CTO Michael Kratsios odbył zdalne spotkanie z przedstawicielami największych firm technologicznych na temat koordynacji różnych działań związanych z COVID-19, w tym walki z dezformacją. Washington Post i Politico poinformowały, że Biały Dom poprosił o pomoc Google, Facebook, Amazon, Microsoft, Apple, IBM, Cisco i Twitter.
Dyrektor generalny Światowej Organizacji Zdrowia powiedział w zeszłym miesiącu, że dezinformacja jest równie niebezpieczna jak sam COVID-19. Podczas przemówienia na konferencji bezpieczeństwa w Monachium 15 lutego, prawie na miesiąc przed oficjalnym ogłoszeniem COVID-19 pandemią, Tedros Adhanom Ghebreyesus powiedział: „Nie walczymy tylko z epidemią; walczymy z infodemią. Fałszywe wiadomości rozprzestrzeniają się szybciej i łatwiej niż ten wirus i są równie niebezpieczne. ”
Ale firmy technologiczne nie tylko walczą z rozpowszechnianiem niesprawdzonych informacji wśród opinii publicznej. Muszą również walczyć z wprowadzającymi w błąd informacjami ze źródeł, które powinny być wiarygodne, jak np. czołowi światowi politycy. Właściwie każda z wielkich firm technologicznych podjęła w jakiś sposób walkę z fake newsami dotyczącymi koronawirusa. Dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, opublikował w tym miesiącu dwa posty na blogu, w tym jeden z 15 marca, który zawierał informacje o Verily, witrynie integrującej badania przesiewowe dla Kalifornii, początkowo fałszywie przedstawionej przez Trumpa pod adresem jako szersza inicjatywa.
Wysiłki Facebooka na rzecz walki z dezinformacją na temat COVID-19 obejmowały karty informacyjne na Instagramie i Facebooku, które przekierowują do źródeł takich jak Światowa Organizacja Zdrowia lub lokalne organy ds. zdrowia.
https://itreseller.pl/itrnewgiganci-mediow-spolecznosciowych-ostrzegaja-przed-bledami-zautomatyzowanej-moderacji-w-ten-sposob-firmy-przyznaja-ze-wciaz-ai-bywa-wysoce-omylne/