Jak koronawirus zdominował przekaz medialny – Apple spadł z czwartego, na czternaste miejsce wśród tematów z branży technologii konsumenckich w rankingu GlobalData.

Sam niedawno zażartowałem, że właściwie nie ma teraz newsa, wywiadu czy artykułu, w którym choćby pośrednio nie poruszam wątku koronawirusa. Zjawisko to widać właściwie we wszystkich mediach – potwierdzają to dane GlobalData, według których koronawirus zdominował przekaz medialny. 

W miarę obejmowania świata przez wirusa z Wuhan konsekwencje będą coraz trudniejsze do przewidzenia. Także dla branży technologii, mediów i telekomunikacji. Niektórzy będą radzić sobie stosunkowo dobrze w krótkim okresie, na przykład dostawcy oprogramowania do współpracy i dostawcy usług w chmurze. Inne – w szczególności firmy zajmujące się infrastrukturą IT – mogą odbić się po początkowej stagnacji, po przezwyciężeniu problemów związanych z krótkoterminowym łańcuchem dostaw. Jednak niektóre sektory odczują to zjawisko boleśnie. Potwierdza to GlobalData – firma zajmująca się analityką danych w sieci.

GlobalData opublikowała raport dotyczący trendów technologicznych 2020, który wyraźnie wskazuje na wpływ COVID-19 na branżę. Analiza raportu ukazuje wpływ COVID-19 na 600 wiodących firm technologicznych. W ciągu zaledwie sześciu tygodni Apple spadło z czwartej pozycji do czternastej, właśnie z powodu ekspozycji tematu koronawirusa, oraz kłopoty, jakie to zjawisko może wywołać w działaniu samego producenta.

Cyrus Mewawalla, szef działu badań tematycznych w GlobalData, komentuje: „Problemy z łańcuchem dostaw Apple i przewidywane pogorszenie wydatków na elektronikę użytkową do końca 2020 r. przyczyniają się do jego obniżenia w naszej analizie”.

Temat koronawirusa jest z pewnością absolutnym numerem jeden obecnie i trudno się dziwić. Epidemia zbiera żniwo głównie na południu Europy, ale właściwie trudno o kraj na naszym kontynencie, który nie miałby już teraz problemu z opanowaniem sytuacji.