Apple rozszerza swoją działalność usługową na rynki afrykańskie. App Store, Apple Music i inne usługi firmy z Cupertino będą dostępne także w krajach Bliskiego Wschodu, w których dotychczas nie były osiągalne.
We wtorek Apple ogłosiło, że rozszerzy swój App Store, Apple Music i inne usługi na dziesiątki nowych rynków w Afryce, na Bliskim Wschodzie, w ramach największej ekspansji terytorialnej swoich usług od niemal dekady.
Apple zapowiedziało rozszerzenie App Store do 20 krajów, z czego ośmiu znajdujących się w Afryce. Firma będzie oferować usługę strumieniowego przesyłania muzyki Apple Music w 52 dodatkowych krajach i regionach. Ekspansja jest największa, odkąd Apple w 2012 r. wprowadził App Store pod nazwą iTunes Store do Indii, Rosji i ponad 50 innych krajów.
Apple skoncentrowało się na wzroście sprzedaży w segmencie usług, który odpowiadał za 17,8% z całkowitych przychodów firmy w minionym roku. Tak duży udział usług zdaje się oczywisty ze względu na wolniejszą niż dotychczas wymianę sprzętu na nowszy. Firma musi więc polegać na oprogramowaniu i cyfrowych usługach. Kierownictwo Apple poinformowało w styczniu, że firma ma zainstalowaną bazę 1,5 miliarda aktywnych urządzeń i do końca tego roku zamierzała dotrzeć do 600 milionów abonentów usług własnych lub zewnętrznych.
Największym generatorem przychodów z usług Apple jest App Store, w którym firma utrzymuje swoją prowizję od 15% do 30% sprzedaży (reszta trafia do autorów aplikacji). W Afryce sklep z oprogramowaniem Apple będzie dostępny w takich krajach jak Kamerun, Wybrzeże Kości Słoniowej, Demokratyczna Republika Konga, Gabon, Libia, Maroko, Rwanda i Zambia. Będzie on również dostępny na Malediwach i Mjanmie (dawniej Birma) w regionie Azji i Pacyfiku, Afganistanie i Iraku na Bliskim Wschodzie oraz w kilku krajach w innych częściach świata, gdzie dotychczas usługi te nie były dostępne – łącznie App Store będzie dostępny w 175 krajach. Firma rozszerza również usługę Apple Music, łącząc ogółem 167 rynków. Najpopularniejszy rywal Apple do transmisji strumieniowej, Spotify, działa w 79 krajach.
Apple będzie mieć inne warunki i ceny za przesyłanie muzyki na nowych rynkach. W Stanach Zjednoczonych Apple oferuje trzymiesięczny bezpłatny okres próbny, a następnie pobiera od indywidualnych użytkowników 9,99 USD miesięcznie. Na nowych rynkach Apple zaoferuje sześciomiesięczny okres próbny i dostosuje miesięczne ceny do możliwości nabywczych konsumentów w danym regionie.
https://itreseller.pl/itrnewgoldman-sachs-przewiduje-36-procentowy-spadek-dostaw-iphoneow-i-twierdzi-ze-nadszedl-czas-na-sprzedaz-akcji-apple/