Nokia wprowadza sztuczną inteligencję na krawędź sieci, poprzez wdrożenie algorytmów AVA QoE, zapewniając najwyższą jakość usług 5G dla klientów.

Nokia ogłosiła wdrożenie algorytmów AVA QoE w usługach blisko użytkowników, aby umożliwić dostawcom usług telekomunikacyjnych zapewnienie klientom najwyższych standardów działania sieci. Dzięki nowej usłudze Nokia AVA, sztuczna inteligencja zastosowana jest blisko użytkownika, umożliwiając zautomatyzowane działania w celu natychmiastowego rozwiązywania problemów.

 

Wg raportu Nokii nt. stanu gotowości sieci 5G, aż 35 proc. operatorów twierdzi, że głównym celem ich strategii związanej z siecią nowej generacji jest poprawa jakości customer experience. Wdrożenie algorytmów Nokia AVA na tradycyjnych architekturach sieciowych pozwoliło osiągnąć 59-procentową redukcję buforowania Netflix i o 15-procent obniżyć odsetek sesji YouTube, które doświadczały opóźnień w odtwarzaniu. Dzięki rozwiązaniu AVA QoE firmy Nokia zastosowanym na granicy sieci z abonentem dostawcy usług internetowych mogą zapewnić swoim klientom jeszcze większą przepustowość przesyłania danych, co przekłada się na wyższą jakość strumieniowanych filmów i lepsze doznania dla graczy online.

 

Nokia AVA QoE na granicy sieci przenosi „kod do miejsca, w którym znajdują się dane”, wdrażając algorytmy uczenia maszynowego (ML), które umożliwiają zautomatyzowane działania w czasie rzeczywistym bliżej abonenta. Rozwiązanie to zmniejsza również obciążenie sieci danymi, przy jednoczesnym wykładniczym zmniejszeniu ilości danych z poziomu użytkownika wymaganych do zasilania modeli ML.

 

Zwiększona złożoność różnych technologii 5G szczególnie w sieciach typu Open RAN potencjalnie wprowadzi nowe wyzwania dla zespołów utrzymaniowych operatorów, których zadaniem jest zarządzanie usługami w trybie end-to end. Sztuczna inteligencja będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę w zarządzaniu tą złożonością i zapewni jakość doświadczeń (Quality of Experience), której konsumenci i przedsiębiorstwa wymagają od mobilnych aplikacji szerokopasmowych i usług wrażliwych na opóźnienia. W podejściu firmy Nokia scentralizowana sztuczna inteligencja analizuje informacje o działaniu całej sieci co w połączeniu z predefiniowanymi modelami opartymi na rozproszonej sztucznej iteligencji pozwala na optymalizacje sieci radiowej w czasie rzeczywistym – mówi Stefan Pongratz, wiceprezes Dell’Oro Group, niezależnej firmy zajmującej się analizą i badaniami rynku.

 

Dziś wielu dostawców usług telekomunikacyjnych chętnie wprowadza nowe usługi o niskich opóźnieniach dla swoich klientów. Dzięki rozwiązaniu AVA QoE firmy Nokia doprowadzamy sztuczną inteligencję bliżej do użytkownika, dzięki czemu operatorzy mogą zapewnić spersonalizowane usługi 5G i zagwarantować najwyższą ich jakość – zaznacza Dennis Lorenzin, szef Network Cognitive Services, Global Services.

 

https://itreseller.pl/itrnewprzyszlosc-infrastruktury-pracy-w-srodowisku-chmury/