AWS Partner Summit – co nowego czeka na partnerów Amazon Web Services?

Jak co roku, przy okazji AWS re:invent, globalny lider usług chmurowych nie zapomina o swoich partnerach biznesowych – częścią wydarzenia jest konferencja AWS Partner Summit – poświęcona właśnie kanałowi partnerskiemu. Jakie zmiany i nowości czekają na partnerów AWS?

Nie ma wątpliwości – tegoroczny, dziesiąty już, re:Invent obfitował w wiele interesujących obwieszczeń. AWS zaprezentował cały szereg nowych usług i rozwiązań, a każde z nich ma bezpośredni lub pośredni wpływ na partnerów firmy. Ostatecznie to oni realizują wdrożenia usług chmurowych AWS z klientami. Procesory AWS Graviton, punkty łączności „prywatnego 5G”, ale i AWS Energy Competency czy Amazon EBS Snaphot Archive – każda z tych nowości ostatecznie ma znaczenie dla partnerów firmy.

Chociaż AWS re:Invent jest przede wszystkim wydarzeniem technologicznym, to jest także istotne z perspektywy partnerów biznesowych AWS. Z ich punktu widzenia, czołowym punktem wydarzenia był otwierający konferencję AWS Partner Summit, będący okazją do wysłuchania przemówień liderów AWS, którzy na żywo z Las Vegas dzielili się najnowszymi informacjami o innowacjach opartych na chmurze i możliwościach, jakie stwarzają one dla firm należących do Sieci Partnerów AWS (APN).

Wydarzenie było też sposobnością dla partnerów AWS z wielu branż do opowiedzenia o swoich strategicznych celach, rozwiązaniach i usługach opartych na AWS Cloud. Wśród nich swoją strategię zaprezentował chociażby Accenture, który w ramach Accenture AWS Business Group planuje zainwestować w nowe akceleratory wykorzystujące moc Cloud Continuum, które umożliwią firmom szybszy dostęp do wartości w chmurze.

 

– W naszym ostatnim raporcie poinformowaliśmy, że obecnie jesteśmy firmą o wartości 64 miliardów dolarów rocznie, która rośnie w tempie 39 proc. rok do roku. Partnerzy, którzy zdecydowali się budować swoją ofertę dla klientów za pomocą AWS, odegrali ważną rolę w napędzaniu tego wzrostu – powiedział Doug Yeum, szef organizacji partnerskiej AWS podczas swojego Keynotu w trakcie AWS Partner Summit. – Obecnie mamy ponad 100 tysięcy partnerów w 150 krajach. Aby zapewnić, że ich oferty zostaną szeroko przyjęte przez miliony aktywnych klientów AWS, kładziemy większy nacisk na angażowanie partnerów w tworzenie nowych możliwości dla ich klientów. W 2021 r. wspólnie pracowaliśmy – partnerzy AWS i AWS – nad setkami tysięcy wspólnych możliwości dla klientów i podwoiliśmy ich liczbę.

 

Jakie nowości dla swoich partnerów przygotował Amazon Web Services?

Wśród przedstawionych usług znalazło się m.in. AWS Graviton Ready, który pomaga klientom AWS odkryć rozwiązania software’owe wspierane przez Graviton, takie jak: systemy operacyjne i usługi platformowe, bezpieczeństwo, monitorowanie i obserwowalność, CI/CD, dane i analityka oraz DevOps. Rozwiązania software’owe AWS Graviton Ready są weryfikowane przez architektów AWS Partner Solutions, aby zapewnić klientom analogiczne sposoby korzystania z oprogramowania na instancjach opartych na AWS Graviton jak w przypadku instancji opartych na architekturze x86.

Aby wesprzeć swoich klientów w procesie poszukiwania najlepszych partnerów AWS, firma wprowadziła też dwa nowe rozwiązania: AWS Energy Competency oraz AWS Migration & Modernization Competency. Pierwsze z nich skierowane jest do firm energetycznych, poszukujących partnerów, którzy realizują istotne innowacje mające na celu przygotowanie operatorów do skutecznej transformacji w czasach, gdy portfele energetyczne zmierzają w stronę niskoemisyjności, mogących też umożliwić firmom redukcję kosztów i zwiększenie wydajności. Drugie natomiast ma ułatwić klientom znalezienie partnerów zajmujących się migracjami i modernizacjami, którzy zapewniają narzędzia umożliwiające przeprowadzenie oceny portfela aplikacji i zidentyfikowanie aplikacji będących kandydatami do modernizacji, a także wspomagają i automatyzują proces modernizacji starszych aplikacji i zarządzania cyklem życia aplikacji.

 

Amazon EBS Snaphot Archive i wiele więcej

Wśród ogłoszonych nowości znalazł się również Amazon EBS Snaphot Archive, czyli archiwum migawek Amazon EBS Snapshots, pozwalające na zaoszczędzenie do 75 proc. kosztów związanych z przechowywaniem migawek EBS przez ponad trzy miesiące. Migawki EBS są przyrostowe, przechowując tylko zmiany od ostatniej migawki i czyniąc je opłacalnymi w przypadku codziennych i cotygodniowych kopii zapasowych, do których należy często uzyskiwać dostęp.

AI for Data Analytics (AIDA) to zestaw rozwiązań dla Partnerów AWS, które udostępniają analitykę predykcyjną w popularnych analitycznych obszarach roboczych. Rozwiązania AWS AIDA dla partnerów ułatwiają ekspertom biznesowym korzystanie ze sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML), co ma umożliwić uzyskiwanie lepszej pogłębionej analizy danych i podejmowanie odpowiednich działań.

Wśród ogłoszonych usług nie zabrakło AWS Data Exchange for APIs, czyli nowej funkcji AWS Data Exchange, która umożliwia klientom znajdowanie, subskrybowanie i wykorzystywanie w chmurze setek interfejsów API od zewnętrznych dostawców. Ułatwia to dostęp do danych na zasadzie płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem (pay-as-you-go), eksplorowanie dokumentacji interfejsów API, wykorzystywanie generowanych przez AWS zestawów SDK do wykonywania wywołań interfejsu API oraz wykorzystywanie uwierzytelniania i zarządzania natywnego w AWS. Funkcje te upraszczają pracę programistów i administratorów IT, a ponadto redukują początkowe koszty subskrybenta w odniesieniu do miesięcznych subskrypcji plików danych.

 

Specjalizowane  ścieżki dla firm z sieci partnerskiej AWS

W trakcie Partner Summit sieć partnerska AWS (APN) przedstawiała AWS GameDay Benefits dla partnerów AWS w ramach kilku różnych programów. AWS GameDay League to zespoły z firm partnerskich z całego świata, które konkurują ze sobą w praktycznych wyzwaniach technicznych, co przekłada się na budowanie nowych zdolności i umiejętności w środowisku chmurowym. AWS GameDay League zapewnia zgrywalizowane, wolne od ryzyka podnoszenie umiejętności technicznych w symulowanej wersji konsoli AWS, przy minimalnych kosztach (czas uczestnictwa), pozwalając na usunięcie braków w zakresie umiejętności związanych z chmurą (Gartner TalentNeuron), które zgłaszają partnerzy.

Partnerzy biznesowi AWS mogą od teraz korzystać także ze wskazówek, zasobów, programów i korzyści odpowiadających różnym modelom biznesowym w ramach specjalnej, dedykowanej ścieżki AWS Partner Path. Nowe podejście to wsparcie dla rosnącego wolumenu partnerów w Sieci Partnerów AWS (APN). Pozwoli ono na wprowadzenie nowych metod i uproszczenie sposobów, w jaki Partnerzy angażują się i wpływają na rozwój AWS.

 

Jaki hosting dla WordPress? Test hostingów pod WordPress 2021.