Facebook ułatwia zarabianie na krótkich relacjach wideo Reels

Meta zaktualizowała swoje ustawienia trybu profesjonalnego, aby pomóc swoim użytkownikom monetyzować tworzone przez nich treści.

Niektóre z nowych funkcji dostępnych teraz pozwalają twórcom treści budować grupy obserwujących, zwiększać SEO i zarabiać pieniądze z różnych programów na istniejących profilach na Facebooku. Mając na uwadze budowanie obecności online, narzędzie Facebooka zawiera również analitykę i ulepszone funkcje monitorowania zadowolenia followersów, aby pomóc użytkownikom pozostać bezpiecznym na platformie mediów społecznościowych.

Meta rozpoczęła testowanie trybu profesjonalnego jeszcze w 2021 roku, a obecnie wciąż pracuje nad nowymi formatami, dzięki którym użytkownicy mogą zarabiać na udostępnianych przez siebie rolkach. Obejmuje to testowanie Ads on Facebook Reels w trybie profesjonalnym, a także nowy model subskrypcji podobny do YouTube. W tej chwili amerykańscy twórcy mogą ubiegać się o dołączenie do funkcji o nazwie „Reel Play” na Facebooku, która jest programem bonusowym umożliwiającym użytkownikom otrzymanie wynagrodzenia za filmy Reels wrzucone na platformę.

„Tryb profesjonalny pozwala budować globalną publiczność followersów, jednocześnie pozostając w kontakcie z przyjaciółmi i rodziną z osobistego profilu na Facebooku. W miarę publikowania treści publicznych będziesz miał dostęp do funkcji zaprojektowanych, aby pomóc Ci zdobyć i zaangażować nowych followersów — które wcześniej były dostępne tylko na zakładce Pages” – napisała Meta w poście na blogu.

Twórcy w ustawieniach trybu profesjonalnego otrzymają także dostęp do kategorii profilu bezpośrednio na każdym indywidualnym profilu, dzięki czemu stworzona przez użytkownika marka będzie mogła pojawić się pod jego nazwiskiem, gdy ludzie będą ją wyszukiwać na Facebooku.

Subskrypcje są wprowadzane i testowane w trybie profesjonalnym, aby umożliwić fanom wyrównanie poziomu wsparcia dla Ciebie i Twojej pracy, a Tobie dać możliwość budowania głębszych połączeń z Twoimi najbardziej lojalnymi zwolennikami poprzez udostępnianie treści tylko dla subskrybentów. W ten sam sposób, w jaki usługa budowania stron internetowych oferuje pulpit nawigacyjny, aby śledzić wydajność witryny, Meta wprowadziła również „Profesjonalny pulpit nawigacyjny”, pojedynczy hub, który pozwala użytkownikom przeglądać widownię i profil, a także wydajność tworzonych i przesyłanych treści. Ponadto Meta zaktualizowała swoje oprogramowanie do planowania, Post Composer, aby umożliwić użytkownikom tworzenie harmonogramu przesyłania treści.