Mazda Motor Europe (MME) stawia na transformację cyfrową z Fujitsu, na 23 rynkach europejskich, w tym w Polsce.

Mazda Motor Europe (MME) wybrała Fujitsu do realizacji wielomilionowego projektu, którego celem jest przekształcenie działań biznesowych w Europie zgodnie z ideą Connected Company. Producent samochodów dzięki kontraktowi z Fujitsu zamierza skrócić czas wprowadzania produktów na rynek i zoptymalizować koszty w ramach przejścia na najnowocześniejszą infrastrukturę chmurową.

Podczas pięcioletniego kontraktu Fujitsu zajmie się modernizacją i automatyzacją kluczowych dla biznesu operacji IT Mazda Europe w 28 lokalizacjach na 23 rynkach europejskich (w tym w Polsce), w związku z transferem do chmury publicznej. Oferta Fujitsu została wybrana przez MME w ramach postępowania przetargowego. Zdecydowały o tym m.in. perspektywy osiągnięcia większej elastyczności biznesowej, dzięki przejściu do chmury, która zastąpi wykorzystywaną dotąd przez koncern infrastrukturę lokalną. Fujitsu wdroży rozwiązania chmurowe, wykorzystując swoją wiedzę oraz doświadczenie z technologiami AWS i Oracle Cloud.

 

Fujitsu zapewni Mazdzie rozwiązania chmurowe, AIOps, DevOps, FinOps i Security

Fujitsu staje się tym samym wieloletnim partnerem Mazda Motor Europe w zakresie modernizacji i automatyzacji infrastruktury. W ramach pięcioletniego kontraktu, Fujitsu przeniesie Mazdę z istniejącej lokalnej infrastruktury IT do nowego modelu, osadzonego w chmurze publicznej. Ponadto wdroży najnowocześniejsze rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa oraz zarządzania finansami w chmurze.

 

− Dla Mazda Motor Europe przekonujące było uzasadnienie biznesowe, przedstawione przez Fujitsu oraz korzyści, jakie możemy osiągnąć, kontynuując nasze plany transformacji cyfrowej. Doświadczenie Fujitsu we wdrażaniu dużych platform usług i zarządzania w chmurze przekonało nas do odejścia od infrastruktury lokalnej. Infrastruktura AWS i Oracle Cloud nie tylko zapewnia większą elastyczność. Wzbogacona o podejście zorientowane na automatyzację, pomoże również utrzymać koszty pod kontrolą – mówi Alex Janssens, VP Information Technologies, Parts Supply & Logistics, CIO, Mazda Motor Europe.

 

− Cieszę się, że będziemy realizować z Mazdą kolejny interesujący i długoterminowy projekt. To potwierdzenie naszej strategii i możliwości przeprowadzania dla klientów dużych, najlepszych w swojej klasie projektów transformacji cyfrowej. Siła relacji Fujitsu, zarówno z AWS, jak i Oracle, daje nam unikalną możliwość wspierania ważnych procesów, o kluczowym znaczeniu dla organizacji. To nasze podejście do transformacji cyfrowej i zaangażowanie przekonało Mazdę, że Fujitsu jest wciąż najlepszym partnerem dla jej przyszłego rozwoju – podsumowuje Paul Patterson, CEO Europe Region w Fujitsu.

 

Strategiczna inwestycja wiąże się dla Mazdy także z wdrożeniem rozwiązań DevOps, umożliwiając większą zwinność biznesową w oparciu o połączoną infrastrukturę AWS i Oracle Cloud. Łącząc AIOps, DevOps i FinOps, Mazda może inteligentnie koordynować infrastrukturę, aplikacje i usługi w hybrydowych ekosystemach chmury – dostosowując się do celów biznesowych, reagując na szybko zmieniające się potrzeby konsumentów oraz optymalizując zarówno wydatki na wykorzystanie chmury, jak i ogólne koszty infrastruktury IT.

 

IT RESELLER nr. 347/2022 „Jeszcze wiele możemy zrobić dla rozwoju cyfryzacji, szczególnie w regionie CEE” – podkreśla Chris Papaphotis z firmy Microsoft.