Rynek tabletów za Atlantykiem: jeden z producentów rośnie o ponad 130%!

O ile rynek komputerów PC w USA, w minionym kwartale, zaliczył poważny spadek, o tyle już tablety sprzedawały się jedynie nieznacznie gorzej niż rok wcześniej. W przypadku jednego z producentów możemy nawet mówić o kolosalnym wzroście. 

Rynek tabletów zdaje się być mniej podatny na wahania niż rynek komputerów osobistych. Prawdopodobnie wynika to z ogólnie mniejszych liczb oraz niższych cen urządzeń. W trzecim kwartale 2022 roku w USA sprzedano 9.9 mln tabletów, co oznacza niewielki, 0,9% spadek względem analogicznego kwartału w 2021 roku.

Apple utrzymało swoją wieloletnią pozycję lidera na rynku tabletów w USA z 41% udziałem w rynku. Jednakże, w wyniku przemian makroekonomicznych, w ostatnich kwartałach tablety klasy premium borykały się z problemami, ze względu na to, że wielu konsumentów stało się bardziej wrażliwych na cenę. Stąd ponad 10% spadku sprzedaży iPadów.

Tymczasem niedrogie tablety radziły sobie dobrze. Amazon, zajmujący drugie miejsce, zapewnił sobie udział w rynku na poziomie 27% i zwiększył liczbę dostarczanych na rynek urządzeń o niemal 20%.

Samsung zajął trzecie miejsce z 1,6 milionami dostarczonych na rynek tabletów, co oznacza roczny spadek o 13%.

Zaskoczeniem może być natomiast TCL. Producent uzyskał bardzo silny wzrost sprzedaży, na poziomie aż 133%. Analitycy Canalys twierdzą, że jest to efektem intensywnych działań marketingowych w regionie.

Pierwszą piątkę zamyka Microsoft ze spadkiem na poziomie 12%. Słabszy wynik uzyskany przez Surface’y jest łatwy do wyjaśnienia – nie są to tanie urządzenia, zdecydowanie klasyfikowane jako produkt premium. Przyczyna spadku jest więc ta sama, co w przypadku Apple.

 

Dell Technologies Forum 2022: Największe wydarzenie branży IT w Polsce za nami!