Nowy region przetwarzania danych Microsoft zwiększy efekty cyfryzacji biznesu, uważa Tomasz Dreslerski, dyrektor segmentu Enterprise w Microsoft Polska

Firmy chcą budować taką odporność biznesu, która przyniesie im coś więcej, niż tylko możliwość reagowania w czasie kryzysu. Celem jest napędzanie wzrostu poprzez wyzwolenie potencjału cyfryzacji. Wraz z otwarciem nowego regionu przetwarzania danych w chmurze Microsoft, przedsiębiorstwa zyskują dostęp do innowacyjnych technologii zwiększających nie tylko pozycję konkurencyjną w czasach spowolnienia gospodarczego, ale również bezpieczeństwo w obliczu cyberzagrożeń i zmian geopolitycznych, uważa Tomasz Dreslerski, dyrektor segmentu enterprise w Microsoft Polska.

 

Biznes wybiera chmurę

Realizacja inwestycji Microsoft w Polsce stanowi zwieńczenie 30-letniej obecności Microsoft w naszym kraju. Zaufana chmura Microsoft wspiera cyfrową transformację, z dostępem do usług, takich jak Microsoft Azure, Microsoft 365, Dynamics 365 i Power Platform. Gwarantują one najwyższe standardy bezpieczeństwa, prywatność i zgodności z regulacjami, a w szczególności możliwość przechowywania danych w kraju. Otwiera to nowe możliwości przed branżami regulowanymi, takimi jak energetyka, finanse, czy ubezpieczenia. Według badania PwC CEO Survey 2023, ponad połowa prezesów w Polsce (54 proc.) uważa, że ich firmy nie będą rentowne, jeśli nie dokonają transformacji, która uwzględnia zmiany technologiczne. Cyfryzacja jest kluczowym czynnikiem postępu społecznego i gospodarczego, jednak tylko 13% polskich firm ankietowanych prze PwC jest zadowolone ze swojej dojrzałości cyfrowej.

 

– Zastosowanie chmury obliczeniowej przyspiesza proces cyfrowej transformacji biznesu, co w efekcie pozwoli firmom lepiej reagować w warunkach niepewności, umożliwiając jednocześnie kreowanie nowych szans i rozwiązań, które będzie można wykorzystać w przyszłości. – podkreśla Tomasz Dreslerski, dyrektor segmentu Enterprise w Microsoft Polska.

 

Żabka, CCC i Inter Cars – liderzy cyfrowej zmiany

Obecni liderzy rynku pokazali, że ich przywództwo dotyczy nie tylko obszaru fizycznych operacji, ale przede wszystkim cyfrowych. Pokazują to konkretne przykłady. Żabka, jako lider handlu detalicznego dostrzega, że kluczowym wyzwaniem dla branży jest poprawa doświadczeń klientów. W tle tych doświadczeń działają technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy analityka danych. W efekcie, technologie służą podniesieniu satysfakcji z wizyty w sklepie – dostosowaniu oferty, przyspieszeniu zakupów, czy korzystniejszym rekomendacjom.

 

– Kolejnym przykładem może być polska sieć sklepów obuwniczych CCC Group, która może dostarczyć buty pod drzwi klienta w ciągu godziny od złożenia zamówienia online. Firma opracowała zorientowany na klienta model sztucznej inteligencji, przetwarzający dane z wielu kanałów jednocześnie w czasie rzeczywistym. – zwraca uwagę Tomasz Dreslerski. Kolejnym wzorcem jest firma Inter Cars, jeden z liderów europejskiego rynku dystrybucji części samochodowych. Firma od lat prowadzi transformację biznesu w oparciu o technologię chmurową. Ponad 700 handlowców, 300 menadżerów i aż 1200 sprzedawców firmy wykorzystuje chmurę w codziennej pracy z warsztatami i salonami samochodowymi, co zwiększa dokładność i efektywność procesów, eliminując straty.

 

Minimalne opóźnienia, najwyższa stabilność

Uruchomiony właśnie przez Microsoft region przetwarzania danych w chmurze – Azure Poland Central – otwiera przed polskimi firmami unikatową przestrzeń do tworzenia innowacyjnych usług i produktów w oparciu o zaufane technologie. Platforma Azure gwarantuje najwyższe standardy bezpieczeństwa, prywatność i zgodność z regulacjami dotyczącymi przechowywania danych w kraju.

 

– Bliskość infrastruktury od operacji gwarantuje minimalne opóźnienia w przesyle danych (latency), co zdecydowanie usprawnia dostarczanie usług i poprawia satysfakcję klientów. Umożliwia również lokalnym biznesom wprowadzanie najbardziej wymagających innowacji. – podkreśla dyrektor segmentu Enterprise w Microsoft Polska. – Ze względu na bliskość, chmura Azure Poland Central jest odpowiedzią na potrzeby organizacji, które oczekują większej wydajności lub przepustowości w określonym czasie. Dobrym przykładem są tu sklepy internetowe, na których ruch wzrasta sezonowo. W przypadku chwilowego zwiększenia zapotrzebowania na moc obliczeniową, zamiast kupować kosztowne w utrzymaniu maszyny mogą one skorzystać z mocy chmury. Jest to nieocenione wsparcie również dla innych organizacji, dla których kluczowa jest stabilna sieć, wydajna niezależnie od obciążenia. Elastyczność usług chmurowych pozwoli skalować infrastrukturę dostosowując ją do potrzeb biznesowych. Firmy mogą zwiększać lub zmniejszać potrzebną moc obliczeniową i pojemność serwerową, a to w efekcie przyczynia się do oszczędności.

 

W chmurze bezpieczniej

W 2022 roku Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego (CERT Polska) zanotował ponad 320 tys. zgłoszeń zagrożenia cyberbezpieczeństwa. To wzrost o ponad 176 proc. w porównaniu do poprzednich dwunastu miesięcy. Wzrost skali cyberzagrożeń zmusza również polskie firmy do ciągłego dostosowywania swoich systemów zabezpieczeń do aktualnych potrzeb. Rodzi to nie tylko wyzwania finansowe, ale również organizacyjne. W tej sytuacji uwidacznia się kolejny atut chmury obliczeniowej Microsoft, ponieważ użytkownicy otrzymują bezpieczeństwo w ramach usługi świadczonej z lokalnego centrum danych.

 

– Pozwala to zachować nie tylko najwyższe standardy cyberbezpieczeństwa, spełnić wymogi związane z lokalizacją danych w Polsce, ale również zapewnić zgodność z przepisami prawa, zwłaszcza w przypadku tych organizacji, które mają specyficzne wymagania dotyczące przechowywania i przetwarzania danych. W ciągu 5 lat Microsoft planuje zainwestować 20 miliardów dolarów w cyberbezpieczeństwo, a znaczna część tej kwoty jest przeznaczana na uczynienie z technologii Azure najbardziej zaufanej platformy chmurowej. Codziennie 8,5 tys. ekspertów Microsoft analizuje 65 bilionów sygnałów w celu lepszego zrozumienia i ochrony przed zagrożeniami cyfrowymi i działalnością cyberprzestępczą. – podkreśla Tomasz Dreslerski, dyrektor segmentu Enterprise w Microsoft Polska.

 

Kryzys jest momentem, w którym nie tylko myślimy o ochronie, odporności i obronie pozycji, ale również o wzroście, poszukiwaniu nowych przestrzeni rozwoju. Szansą jest cyfryzacja realizowana w oparciu o zaufane technologie. Dzięki wykorzystaniu mocy danych pozwala budować nowe oferty, eksplorować kolejne rynki, skalować operacje.

 

– Dzięki włączeniu Polski do największej zaufanej globalnej infrastruktury chmurowej Microsoft Azure będziemy w stanie budować odporność tysięcy polskich firm i całej gospodarki. Według raportu firmy analitycznej IDC, w ciągu najbliższych czterech lat Microsoft wraz z partnerami i klientami korzystającymi z chmury wygenerują łącznie około 45,7 mld USD nowych przychodów powyżej poziomu z 2022 roku. Nowy region pozwoli napędzać inwestycje w lokalną gospodarkę, wspomoże tworzenie nowych miejsc pracy, a także zapewni zrównoważony rozwój. – dodaje Tomasz Dreslerski, dyrektor segmentu Enterprise w Microsoft Polska.

 

Już wkrótce wielkie świętowanie podłączenia Polski do największej globalnej zaufanej infrastruktury chmurowej.

Zapraszamy na wydarzenie online, które odbędzie się 16 maja (wtorek) w godz. 10.00 – 18.00. W gronie liderów biznesu i organizacji sektora publicznego, gości oraz partnerów wydarzenia będziemy rozmawiać o tym, w jaki sposób inwestycja w budowę Polskiej Doliny Cyfrowej wpłynie na rozwój i wzmocnienie odporności biznesu, gospodarki oraz społeczeństwa.

Zarejestruj się już teraz: https://lnkd.in/dZQhauG3