Olśniewające na zewnątrz, zachwycające w środku – Ekrany LED są dziś stałym elementem przestrzeni miejskiej.

Ekrany LED są dziś stałym elementem przestrzeni miejskiej: czy to na zewnątrz, w postaci LEDowych billboardów, czy pod dachem, prezentując w nowoczesny sposób treści reklamowe. Jak w każdym przekazie komercyjnym, jakość prezentacji ma duże znaczenie – żywy, jasny obraz przyciąga wzrok, zapada w pamięć, podnosząc tym samym konwersję.

Ekspert w dziedzinie wyświetlania obrazu, firma Samsung, wie to doskonale. Jej czołowe serie ekranów: Outdoor XHB, XRB oraz The Wall stanowią idealny tego przykład. Ekrany LED do zastosowań zewnętrznych to istotna część rynku digital signage. Samsung ma w tym obszarze wyróżniającą się propozycję: serię ekranów XHB, w skład której wchodzą rozwiązania o pixel pitch od 6 do 16 mm. Producent z Korei oferuje w tej rodzinie produktów kabinety o jasności 8000 nitów (XHB-S) lub 7000 nitów (XHB-E), co jest gwarancją dobrej widoczności treści nawet w bardzo słoneczny dzień.

Ekrany Samsung XHB wykorzystują kabinety o zróżnicowanym kształcie i rozmiarze, co umożliwia instalację wgiętych lub wygiętych ekranów, łączyć ekrany pod kątem 90 stopni lub tworzenie innych kreatywnych instalacji. W budowie złożonych systemów DS łatwość instalacji ma znaczenie. Podstawowe kabinety serii XHB (rozmiar 690 x 1035 mm) ważą ledwie 23,8 kg, co oznacza mniej wysiłku, sprzętu i czasu podczas instalacji.

Samsung wychodzi naprzeciw potrzebom instalatorów nie tylko we wspomnianej już kwestii wielkości i kształtu kabinetów, ale także szybkiej i przyjaznej użytkownikowi konfiguracji. Jest ona realizowana za pomocą oprogramowania LED Signage Manager (LSM) – oprogramowania do zarządzania urządzeniem. Zarządzanie jest mocną stroną serii XHB dzięki współpracy z urządzeniem Samsung S-Box. Obsługuje ono rozdzielczości do 4K włącznie, a ponadto udostępnia zarządzanie treścią, kontrolę dostępu do portów, automatyczną regulację poziomu świecenia i przeprowadzanie zdalnej diagnostyki za pomocą oprogramowania MagicInfo. Tam gdzie potrzeba jeszcze większej szczegółowości obrazu, do gry wchodzą ekrany z serii XRB o pixel pitch P2.9 iP3.9. Wyświetlacze te są zaprojektowane z myślą o zastosowaniu zewnętrznym np. na scenie podczas wydarzenia plenerowego.

 

 

Nawet w świetle dziennym, a więc w warunkach niesprzyjających, ekrany z serii XRB sprawdzają się wyjątkowo dobrze. Jest to możliwe dzięki jasności 5 000 nitów i częstotliwości odświeżania 3 840 Hz. Dzięki lekkim kabinetom (ważącym zaledwie 8 lub 14,2 kg) i wygodnemu samoblokującemu systemowi łączenia, możliwe jest zbudowanie ekranu nawet przez jedną osobę. Samsung przewidział także całą gamę akcesoriów umożliwiających instalację ekranu w różnych konfiguracjach: stojącego, na podwieszeniu czy w zakrzywionej formie.

Flagowa seria ekranów firmy Samsung, The Wall, przytłacza, tradycyjnie już, wielkością, ale także jakością obrazu. Wykorzystuje najbardziej wydajne oraz zaawansowane diody w technologii Flip- -Chip, które pokryte powłoką black seal zapewniają wysoki kontrast, szerokie kąty widzenia oraz ochronę pixeli. Co szczególnie ważne przy prezentacji dynamicznych treści, częstotliwość odświeżania video to aż 120 Hz. Nowością jest również kontroler obsługujący rozdzielczość 8K, z technologią AI Upscaling, który w lot przeanalizuje źródłowy obraz, przeskaluje go oraz poprawi jego jakość na wyświetlaczu. Jakość prezentacji jeszcze nigdy nie była tak dobra.

Producent zadbał również o bezpieczeństwo użytkownika, spełniając restrykcyjne normy związane z emisją światła niebieskiego oraz fal elektromagnetycznych, potwierdzone certyfikacjami TUV Eye-Comfort i EMC Class B. Najnowszy model z serii The Wall, mający swoją premierę na ISE 2023 w Barcelonie, posiada kabinety o rozmiarze 55”, co ułatwia instalację – zamiast poświęcać czas na montowanie ekranu z wielu mniejszych jednostek, można szybko zbudować odpowiedniej wielkości wyświetlacz w zaskakująco krótkim czasie. Przykładowo, przy finalnym rozmiarze ekranu 220” potrzeba jedynie 16 kabinetów, a nie, jak wcześniej aż 36. Co istotne przekątna 55 cali predestynuje kabinety IWB do zastępowania istniejących video-walli bez ingerencji w istniejące wykończenie. Ekran IWB jest dostępny w dwóch konfiguracjach 0.63 mm oraz 0.945 mm, każdy z nich ulepszony został o dodatkową matową powłokę, która pochłania światło nie odbijając go i niwelując refleksy. Ułatwieniem jest także bufor serwisowy w postaci w pełni wyposażonych kabinetów, dołączony do każdego zamówienia, co ma niebagatelne znaczenie dla późniejszej obsługi serwisowej.

Nowe ekrany Samsung The Wall stanowią idealne rozwiązanie dla wielu zastosowań: w control roomach, studiach telewizyjnych przez niektóre obiekty użyteczności publicznej aż po… domową salę kinową.

Najwyższa jakość sprzętu to tylko jedna z przyczyn popularności ekranów firmy Samsung. Drugim, równie ważnym elementem rozwiązań Digital Signage, jest oprogramowanie. MagicINFO™ to kompleksowe rozwiązanie pozwalające na zarządzanie treściami, urządzeniami i danymi. Od tworzenia komunikatów przez ich publikację po monitorowanie ekranów – użytkownicy mogą zarządzać treściami i urządzeniami, korzystając z jednej platformy MagicINFO™ 9 jest w stanie analizować informacje dotyczące odtworzeń wraz z danymi sprzedażowymi, generując szczegółowe raporty skuteczności kampanii.

MagicINFO™ to połączenie trzech głównych komponentów, które współdziałają, by zapewnić pełną skalę komunikacji. Są to: Author, Server oraz Player. Author oferuje łatwe w obsłudze narzędzia do tworzenia treści w ramach intuicyjnego interfejsu. Server zapewnia kompleksowe zarządzanie przygotowanymi komunikatami, umożliwiając łatwe tworzenie harmonogramów i playlist oraz ich prezentację.

Z kolei Player sprawia, że treści wyświetlać można w niemal dowolnym formacie bez potrzeby korzystania z zewnętrznego oprogramowania czy sprzętu. Użytkownicy mogą zdalnie zarządzać wszystkim z poziomu jednej platformy, dzięki czemu możliwe są: kontrolowanie wyświetlanych treści, dostęp do ustawień wyświetlaczy i rozwiązywanie problemów. MagicINFO™ potrafi także zsynchronizować się z posiadanym oprogramowaniem do zarządzania. Udoskonalone zarządzanie sprzętem umożliwia przeprowadzanie zaawansowanych kontroli stanu urządzeń oraz aktualizacji oprogramowania. Po przesłaniu danych sprzedażowych na platformę.

MagicINFO może także porównać odtworzenia treści ze sprzedażą poszczególnych produktów, by ocenić korelacje i skuteczność. Dzięki temu wiemy, które treści są skuteczne, co umożliwia przeprowadzanie modyfikacji w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej efektywności. Po przesłaniu danych sprzedażowych na platformę. MagicINFO może także porównać odtworzenia treści ze sprzedażą poszczególnych produktów, by ocenić korelacje i skuteczność. Dzięki temu wiemy, które treści są skuteczne, co umożliwia przeprowadzanie modyfikacji w czasie rzeczywistym w celu zapewnienia maksymalnej efektywności.

Dzięki połączeniu znakomitej jakości sprzętu z wygodnym w użyciu, a przy tym bogatym w funkcje, oprogramowaniem, ekrany Samsung stanowią najlepszy wybór na rynku

 

„Jasna przyszłość przed rynkiem PC oraz rozwiązań do druku” – podkreśla Bernhard Fauser z HP Inc. w programie IT Reseller TV „Liderzy Branży”