Polski ecommerce się rozwija – kupujemy w sieci więcej i częściej – wskazuje raport Tpay

Nie jest tajemnicą, że Polacy lubią zakupy w sieci, chociaż względem wielu społeczeństw Europy Zachodniej i Ameryki Północnej pozostajemy w tym względzie dość tradycjonalistyczni. Najnowsze dane od Tpay wskazują, że rozwój handlu w internecie w Polsce stale się rozwija. 

Operator płatności Tpay poinformował, że sprzedaż w sklepach internetowych wzrosła o 16% w porównaniu do roku poprzedniego, natomiast liczba transakcji zwiększyła się o 39% w tym samym okresie. Jednocześnie średnia wartość koszyka zakupowego spadła o 16%.

„Choć rok do roku wzrosła zarówno sprzedaż, jak i liczba transakcji w sklepach internetowych, to spadek wartość koszyka zakupowego pokazuje, że mimo częstszych zakupów online koszyki są skromniejsze, a Polacy wykazują się większą oszczędnością” – powiedział head of sales w Tpay Dawid Cichy, cytowany w komunikacie.

Tpay dodatkowo podał, że wzrosty w sprzedaży i liczbie transakcji były szczególnie widoczne w pierwszej połowie maja, osiągając odpowiednio 15% i 29% w porównaniu do roku poprzedniego.

Tpay jest flagowym produktem Krajowego Integratora Płatności, działającym na polskim rynku płatności online od ponad 12 lat. Spółka posiada status Krajowej Instytucji Płatniczej i dzięki synergii z Bankiem Pekao zapewnia przedsiębiorcom kompleksowy ekosystem usług płatniczo-finansowych.