Wg doniesień poziom dostaw iPhone’a w lutym spadł w Chinach o 33% 

Na rynku chińskim popyt na iPhone’a firmy Apple w dalszym ciągu spada, a Bloomberg odnotował znaczny spadek dostaw iPhone’a w lutym o 33% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. 

Apple jest jedynym zagranicznym producentem posiadającym znaczny udział w rynku chińskim. Dane Chińskiej Akademii Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych (CAICT) pokazują, że dostawy iPhone’a w styczniu wyniosły około 5,5 miliona sztuk, co oznacza znaczny spadek o 39% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku.

Według raportu Bloomberga z 26 marca, mimo że Chiny pozostają najważniejszym rynkiem zagranicznym Apple’a, popyt na iPhone’a w Chinach utrzymuje się stale na niskim poziomie. Według oficjalnych danych cytowanych w raporcie, dostawy iPhone’a na rynek chiński spadły w lutym o 33% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co oznacza drugi miesiąc spadku z rzędu.

W konsekwencji później przypadającej daty Księżycowego Nowego Roku w porównaniu z 2023 r., zagraniczne dostawy smartfonów w lutym były równe zaledwie około 2,4 miliona sztuk, przy czym znaczną część stanowiły iPhone’y.

Apple rozważa wykorzystanie generatywnej usługi Google Gemini opartej na sztucznej inteligencji na iPhone’ach, jednak Gemini nie uzyskało jeszcze pozwolenia na użytkowanie w Chinach.

„HP Amplify Partner Conference 2024 doskonale pokazuje, jak ważny jest dla nas kanał partnerski” – podkreślił Paweł Miszkiewicz, Dyrektor Kanału Partnerskiego HP Inc Polska