Apple przeprasza za reklamę iPada Pro „Crush”

Apple przeprosiło w czwartek po tym, jak reklama najnowszego modelu iPada Pro wywołała krytykę, pokazując animację instrumentów muzycznych i innych symboli kreatywności, które zostały zmiażdżone.

Nie da się ukryć, że reklama na pewno spełniła swoje główne zadanie, odbijając się szerokim echem w sieci, co można zobaczyć po szerokim wachlarzu komentarzy. Od tych pozytywnych, doceniających pomysł twórców, po skrajnie krytyczne, w których gigantowi zarzucano promocję niszczenia ludzkiego dorobku historyczno-kulturowego. W poście na X, aktor Hugh Grant powiedział, że wideo pokazuje „zniszczenie ludzkiego doświadczenia dzięki uprzejmości Doliny Krzemowej”.

„Naszym celem jest zawsze celebrowanie niezliczonych sposobów, w jakie użytkownicy wyrażają siebie i ożywiają swoje pomysły za pomocą iPada. Nie trafiliśmy w sedno z tym wideo i przepraszamy” – czytamy w serwisie Ad Age, który zacytował producenta iPhone’a.

Reklama zatytułowana „Crush” ma już 1,6 mln wyświetleń na kanale YouTube Apple i została udostępniona przez CEO Tima Cooka na platformie mediów społecznościowych X. Pokazuje różnorodne kreatywne narzędzia i przedmioty, takie jak aparat fotograficzny, gitara, fortepian i farba, które są niszczone przez prasę hydrauliczną. Następnie wyłania się z niej najnowszy iPad. Obraz w zamyśle miał symbolizować, jak wiele obejmuje nowy model.

Apple powiedział, że iPad Pro, który stał się dostępny do zamówienia we wtorek, ma ulepszone wyświetlacze i jest „najcieńszym produktem Apple w historii”.