“Naszą główną siłą jest skupienie się na konkretnych branżach” – podkreślił Simon Niesler, Chief Revenue Officer IFS

W Warszawie, odbyło się wydarzenie IFS Connect 2024. Tegoroczna edycja, pod hasłem “Unlock Business Value” zgromadziła największe dotychczas grono gości. Wśród nich znalazł się m.in. Simon Niesler, Chief Revenue Officer IFS. 

Tegoroczny IFS Connect był wydarzeniem, które zarówno skalą, jak i poziomem organizacyjnym zasłużyło na brawa. Co ważne, IFS zaprosiło na to regionalne wydarzenie nie tylko klientów i partnerów, ale też osoby znajdujące się w ścisłym kierownictwie firmy. Z Simonem Nieslerem, CRO w IFS rozmawialiśmy m.in. o strategii dotyczącej partnerów firmy, sztucznej inteligencji w praktyce biznesowej oraz o zdobywaniu większych udziałów na rynku poprzez innowacyjne wdrożenia.

Mówiąc o sztucznej inteligencji, temacie którego nie sposób pominąć w 2024 roku, Simon Niesler nie krył, że dla IFS ów trend nie jest niczym nowym. Co charakterystyczne, CRO IFS wspomniał o zaangażowaniu klientów w proces dostosowywania oprogramowania, w tym AI. Pomagają oni w usprawnieniu AI do działań wzmacniających IFS w rozwiązywaniu codziennych wyzwań klientów w określonych branżach.

„Jesteśmy w temacie AI zdecydowanie na czele. Nasz silnik do planowania, który korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji, działa już od wielu lat. Obecnie jest to wiodący na rynku silnik do planowania. Gartner uznał IFS za lidera rynku zarówno w obszarze usług, jak i zarządzania aktywami (…) Jesteśmy z tego bardzo dumni. Mamy mocne podstawy w dziedzinie AI, które udało nam się zintegrować z naszą platformą. Kluczową różnicą w sposobie, w jaki wykorzystujemy AI w naszych aplikacjach, jest nasze silne ukierunkowanie na klienta. Skupiamy się tylko na sześciu branżach – nie sprzedajemy naszych rozwiązań do handlu detalicznego czy usługach finansowych, jak niektórzy duzi dostawcy próbujący sprzedawać AI wszystkim. Współpracujemy ściśle z wybranymi klientami, którzy są z nami od dawna, aby precyzyjnie zrozumieć, czego ich branża potrzebuje od AI” – powiedział Simon Niesler, Chief Revenue Officer IFS.

Co zawsze zwraca uwagę, często podkreślane przez IFS skupienie na potrzebach klienta i specjalizacji w określonych 6 dziedzinach gospodarki, pojawia się w wypowiedziach właściwie wszystkich naszych rozmówców w IFS. Dlatego też zapytałem Simona o największą siłę IFS. Oto odpowiedź:

„Jaka jest nasza główna siła? Myślę, że jest nią nasze skupienie. Skupiamy się na konkretnych branżach. Celowo nie staramy się być wszystkim dla wszystkich. Jesteśmy bardzo skoncentrowani na ograniczonym zestawie zasobów i branż. Te branże można opisać jako te, które są intensywne w zarządzanie aktywami lub świadczą usługi dla takich branż. Dlaczego to jest istotne? Ponieważ rozumiemy te branże. Potrafimy przenieść to zrozumienie do naszych aplikacji, co pozwala naszym klientom korzystać z gotowych funkcji bez potrzeby modyfikowania swojej technologii. Dzięki temu są oni na czele innowacji technologicznych, które dostarczamy, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów technologicznych w przyszłości. To naprawdę zmienia zasady gry dla tych firm” – powiedział Simon Niesler.

Pełen wywiad można obejrzeć na naszym kanale na YouTube:

 

IFS niewątpliwie jest jedną z tych firm, które nie próbują „łapać wszystkich srok za ogon”, skupiając się na działalności w określonych sektorach gospodarki. Firma co dwa lata zaprasza partnerów, kluczowych klientów oraz media na swoje globalne wydarzenie, IFS Unleashed. Tegoroczna edycja już niedługo, bo w październiku. IT Reseller, podobnie jak na edycji 2022, będzie obecny.

Więcej na temat wydarzenia IFS Connect 2024:

IFS Connect 2024: Nagrody IFS Business Transformation Awards powędrowały do czołowych partnerów i klientów IFS