Huawei podczas MWC w Barcelonie zaprezentował rozwiązanie sieciowe oparte na AI pomagające operatorom wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji

Postępy w obszarze sztucznej inteligencji zmieniać będą funkcjonowanie społeczeństw na trzech poziomach. Umożliwią konsumentom przeżycie prawdziwie zindywidualizowanych doświadczeń, będą napędzać inteligentną współpracę w organizacjach i stworzą podstawy dla bardziej zintegrowanej i dostępnej AI dla wszystkich.
– AI-centryczne rozwiązanie sieciowe od Huawei zostało zaprojektowane w celu zaspokojenia tych potrzeb. Rewolucjonizuje ono możliwości sieci, zapewniając łączność we wszystkich domenach. Przyczynia się do przejścia na aplikacyjnie zorientowane zarządzanie i eksploatację, a także przekształca modele usług telekomunikacyjnych i biznesowych, w pełni wykorzystując nowy potencjał oferowany przez AI – powiedział Yang Chaobin.
Sieci skoncentrowane na AI – podejście czterowarstwowe
- Łączność we wszystkich domenach. Dzięki lepszej współpracy między AI a sieciami, operatorzy będą w stanie zoptymalizować zarządzanie zasobami w zakresie routingu, przepustowości itp. Zapewni to inteligentnym aplikacjom uniwersalny dostęp do sieci, bardzo wysoką przepustowość łącza oraz gwarancję umowy SLA.
- Obsługa i zarządzanie zorientowane na aplikacje. Postępy w aplikacjach AI doprowadzą do powstania bardziej złożonych scenariuszy usług i ogromnie zróżnicowanych wymagań w zakresie doświadczeń. Będzie to wymagało przejścia od tradycyjnego, skupionego na zasobach zarządzania siecią, do podejścia bardziej zorientowanego na aplikacje. Model Telecom Foundation firmy Huawei wspiera predykcyjną i proaktywną obsługę, konserwację, optymalizację doświadczeń w oparciu o świadomość na poziomie aplikacji oraz dostosowane, bardziej szczegółowe operacje. Operatorzy będą mogli znacząco zwiększyć wydajność obsługi i utrzymania sieci, jednocześnie podnosząc doświadczenia użytkowników na zupełnie nowe poziomy.
- Ulepszone usługi AI-to-X. Na poziomie indywidualnych użytkowników, sieci skoncentrowane na AI mogą dostarczać odpowiednie doświadczenia dla różnych scenariuszy sztucznej inteligencji, przypisując dokładnie wymagane poziomy przepustowości, opóźnień i niezawodności. Na poziomie organizacyjnym mogą niwelować wąskie gardła w zakresie przepustowości i czasów reakcji skonfigurowanych dla interakcji person-person rozwijając sieci w celu wsparcia interakcji person-agent, a nawet agent-agent. Na poziomie społecznym, sieci skoncentrowane na AI, umożliwią powszechną łączność, aby przyspieszyć jej adaptację w usługach publicznych, takich jak edukacja i opieka zdrowotna. Zapewni to bardziej integralną wartość dla społeczności na całym świecie.
- Innowacyjne modele biznesowe. Różnorodne wymagania dotyczące doświadczeń dadzą operatorom możliwość eksploracji nowych modeli biznesowych, które pozwalają na monetyzację szerszego zakresu wskaźników. Zasadniczo sieci skoncentrowane na AI pozwolą operatorom wyjść poza tradycyjny model zarabiania, oparty na ruchu i rozpocząć zarabianie na samym doświadczeniu. Uwolni to pełny potencjał łączności i otworzy nowe źródła przychodów.
– Musimy połączyć siły i współpracować w całej branży telekomunikacyjnej. Ujawniając możliwości sieci, współpracując z różnymi branżami oraz angażując się w innowacje dostosowane do scenariuszy, możemy w pełni wykorzystać nowe szanse rozwoju w erze AI i przybliżyć świat do jaśniejszej, bardziej inteligentnej przyszłości – podsumował Yang Chaobin.
Firma w 2025 roku przyspiesza wdrażanie komercyjnej technologii 5G-Advanced, a AI pomoże operatorom przekształcić biznes, infrastrukturę i obsługę oraz zarządzanie. Huawei aktywnie współpracuje z operatorami i partnerami na całym świecie, aby stale napędzać przejście w kierunku jeszcze bardziej inteligentnego świata.