Intel zaprezentuje szczegóły architektury GPU Xe na GDC 2020. Zobaczymy oparte na tej architekturze karty graficzne do gier, stacji roboczych i systemów HPC.

GPU Xe Intela pozostaje, pomimo prezentacji na CES 2020, tajemnicą. Amerykański producent powiedział dotychczas dość niewiele o swojej karcie graficznej DG1, która wykorzystuje właśnie GPU z rodziny Xe. Tajemnicą są szczegóły architektury nowej generacji i pierwszej dyskretnej grafiki Intela od wielu lat.

 

Intel ujawnił, że odbędzie specjalną sesję na GDC, gdzie zaprezentuje pierwsze szczegóły budowy i funkcje swojej architektury procesorów graficznych Xe. Architektura Xe firmy Intel będzie podstawą produktów o bardzo zróżnicowanym zastosowaniu: od podstawowych produktów (entry-level), przez układy mobilne, desktopy średniej i wysokiej klasy, systemy HPC, stacje robocze i wreszcie grafikę dla entuzjastów gier komputerowych. Wszystko to ma być uzyskane dzięki łatwej skalowalności GPU.

 

Sam Intel podaje w komunikacie, że nowa architektura wprowadza znaczące ulepszenia w zakresie obliczeń, geometrii i przepustowości w stosunku do powszechnie stosowanej grafiki Gen9 i Gen11. Firma podaje też, że na GDC szczegółowo omówi samą architekturę układu, strukturę elementów konstrukcyjnych i ich wpływ na wydajność. Szczególna uwaga ma być poświęcona wyjaśnieniu, w jaki sposób inżynierowie grafiki mogą najlepiej wykorzystać nową architekturę Xe.

 

GDC 2020 odbędzie się od 16 marca do 20 marca i chociaż nie ma wzmianki o transmisji na żywo podczas tego wydarzenia, to być może pojawi się ona bliżej imprezy. Procesory graficzne Xe Intela są zdecydowanie czymś, na co czeka rynek – trzeci gracz w dziedzinie GPU może zdecydowanie uzdrowić sytuację.

 

https://itreseller.pl/itrnewces-2020-intel-odslania-wiecej-informacji-na-temat-karty-graficznej-dg1-wiemy-tez-jak-wyglada-pierwsza-od-lat-karta-graficzna-intela/