Ministerstwo Rozwoju i Technologii zaprasza przedsiębiorców na darmowy webinar na temat KSeF

Obowiązki związane z wprowadzeniem KSeF zaczną obowiązywać już od lutego 2026, podczas gdy na tę chwilę, wiele przedsiębiorstw nie jest jeszcze gotowa. Ministerstwo Rozwoju chce rozwiać wątpliwości podczas webinaru. 

Ministerstwo Rozwoju i Technologii ogłosiło bezpłatny webinar dla firm, który ma pomóc przedsiębiorcom przygotować się do wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Spotkanie online odbędzie się 9 grudnia o godz. 12:00 i będzie poświęcone praktycznym aspektom wdrożenia obowiązkowego e-fakturowania.

Nowe regulacje zaczną obowiązywać stopniowo, począwszy od 1 lutego 2026 r., jednak już wtedy wszyscy podatnicy VAT będą zobowiązani do odbierania faktur przez KSeF. Choć harmonogram wprowadzania obowiązku wystawiania faktur będzie rozłożony na cały rok, wiele firm wciąż ma pytania dotyczące m.in. kwestii technicznych, bezpieczeństwa danych czy integracji systemów księgowych.

Webinar ma pomóc rozwiać te wątpliwości i przygotować przedsiębiorców do cyfryzacji rozliczeń bez zbędnych kosztów i przestojów. Swoją wiedzą podzielą się eksperci odpowiedzialni za projekt KSeF i jego wdrożenie:

  • Anna Mytyk, zastępca dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług w MF, współtworząca przepisy dotyczące obowiązkowego e-fakturowania;

  • Krzysztof Rogowski, dyrektor Departamentu Analiz KAS, zaangażowany m.in. w projekty JPK_VAT, JPK_PD, KSeF oraz wdrażanie dyrektywy VIDA;

  • Bogdan Zatorski, ekspert firmy Symfonia, od ponad 20 lat zajmujący się finansami, księgowością i digitalizacją procesów.

MRiT zachęca przedsiębiorców do udziału, podkreślając, że wczesne przygotowanie do KSeF pozwoli uniknąć komplikacji w 2026 r. i sprawnie przejść na nowy system fakturowania. Na webinar można zapisać się tutaj.