API Vulkan obsługuje teraz śledzenie promieni – to pierwszy standard otwartego śledzenia promieni, działający między różnymi platformami i urządzeniami różnych producentów
Khronos Group ogłosiło wydanie swoich najnowszych rozszerzeń dla Vulkan API, wprowadzających działanie ray tracingu, które jest oparte na standardzie NVIDIA RTX. Otwarcie obsługi ray tracingu dla Vulkan API pozwoliło mu stać się pierwszym w branży otwartym, międzyplatformowym standardem przyspieszania ray tracingu.
Według Khronos Group Vulkan Ray Tracing jest oparty na rozszerzeniach ray tracingu firmy NVIDIA, ale dodaje je w stosunkowo mniejszym stopniu. W swojej prezentacji Khronos Group oświadczyła, że zestaw tymczasowych specyfikacji rozszerzeń jest dziś publicznie dostępny w celu uzyskania informacji zwrotnych od branży, a pierwsze sterowniki dla deweloperów wersji beta są dziś wysyłane. W rzeczywistości NVIDIA w pełni obsługuje nowy interfejs API Vulkan i będzie dziś dostarczać również sterowniki Beta Linux.
„Odnotowano duże zapotrzebowanie programistów na prawdziwie wieloplatformowy API dla akceleracji śledzenia promieni, a teraz Vulkan Ray Tracing jest tutaj, aby zaspokoić tę potrzebę branży (…) Ogólna architektura Vulkan Ray Tracing będzie znana użytkownikom istniejących interfejsów API do śledzenia promieni, które umożliwiają proste przenoszenie istniejących treści śledzonych promieniami, ale ta struktura wprowadza także nową funkcjonalność i elastyczność implementacji.” – powiedział Daniel Koch, starszy inżynier oprogramowania graficznego w firmie NVIDIA i przewodniczący podgrupy zadaniowej Vulkan Ray Tracing w Khronos
https://itreseller.pl/itrnewfacebook-reddit-google-microsoft-twitter-i-youtube-wydaja-wspolne-oswiadczenie-w-sprawie-dezinformacji-zwiazanej-z-koronawirusem/