Google zapowiada interesujące zmiany w biznesowym GMailu, wyraźnie ukierowane na skuteczniejszą rywalizację z Microsoftem.
Google poinformowało, że jej klienci korzystający z biznesowej odmiany Gmail będą mogli teraz edytować dokumenty i inne pliki bez opuszczania usługi poczty e-mail, ponieważ celem firmy z Moutain View jest odciągnięcie klientów od rywali poprzez bardziej zintegrowane narzędzia..
Google od ponad dziesięciu lat próbuje dogonić Microsoft Office, który dominuje na globalnym rynku firmowej poczty e-mail i narzędzi do edycji dokumentów. Obie firmy zmieniły w swoich usługach wiele – dodały funkcje połączeń wideo i inne narzędzia do współpracy, aby przyciągnąć nowych klientów pracujących z domu podczas pandemii. Google upatruje swojej siły w usłudze poczty, promując Gmaila jako jedno centrum zapewniające pracownikom dostęp do czatów tekstowych, rozmów wideo, a teraz także dokumentów. Ta integracja ma być przewagą nad konkurentem, który każdy z elementów narzędzi biurowych traktuje jak osobny byt.
„Microsoft wciąż mówi, że są dwa oddzielne miejsca, dwa różne nawyki, dwie skrzynki odbiorcze do obejrzenia” – powiedział Javier Soltero, wiceprezes Google – „Nie zachęcają do głębokiej integracji między Teams i Outlook”
Wiceprezes Google’a chwalił zmiany w biznesowym GMailu – pełniejsza integracja z Google Drive i Google Docs to z pewnością ruch w dobrą stronę. Krytykując rywala, a przy tym swojego byłego pracodawcę (Javier Soltero wiele lat pracował w Microsoft m.in. przy Outlook), Soltero powiedział, że konsumenci korzystający z bezpłatnej wersji Gmaila mogą w przyszłości mieć dostęp do nowego, zintegrowanego modelu działania.
https://itreseller.pl/itrnewhp-amplify-nowy-program-partnerski-hp-skrojony-na-potrzeby-zmieniajacego-sie-rynku-nie-tylko-wielkosc-i-sprzedaz-ale-przede-wszystkim-wartosc-dodana-wyrozniac-ma-partnerow-amerykanskiego-producent/