Samsung Memory Summit 2022: Za nami pierwsza w historii gala partnerska dywizji Samsung Memory – Znakomite wystąpienia i prestiżowe nagrody!
1 czerwca odbyło się wydarzenie partnerskie części firmy Samsung Electronics, zajmującej się obszarem pamięci. Tegoroczna konferencja Samsung Memory Summit to pierwsze takie wydarzenie w historii dywizji Samsung Memory.
Samsung na miejsce swojego eventu wybrał Łochów, spokojną okolicę, z dala od warszawskiego zgiełku, ale w niedalekiej odległości od stolicy. Podczas Samsung Memory Summit nie tylko nagrodzono kluczowych partnerów firmy, ale też padło wiele interesujących słów ze sceny – w tym – co mnie cieszy szczególnie, znaczna ich część była poświęcona ekologii.
„Tylko pamięć?”
Zanim ktokolwiek pomyśli: „pamięć? Tylko tyle?” To spieszę nadmienić, że to potężny, wielomiliardowy biznes w skali globalnej. Samsung jest bowiem niekwestionowanym liderem w produkcji każdego z popularnych typów pamięci półprzewodnikowej. Nie chodzi więc jedynie o RAM w waszych laptopach czy karty pamięci w aparatach i dronach. Kości pamięci Samsunga znajdują się niemal wszędzie – od wyżej wymienionych, przez karty graficzne, układy serwerowe, smartfony i tablety, ale i komputery pokładowe wszelkich pojazdów i… właściwie dowolne urządzenia „smart”. Gdy uświadomimy sobie jak wiele takich przedmiotów użytkujemy, natychmiast przychodzi refleksja, że pamięć to poważny, mocny biznes. Samsung natomiast w tym obszarze dominuje zdecydowanie.
O pamięci inaczej
Takiego zestawu dobrych, ciekawych wystąpień, dawno już nie widziałem podczas wydarzeń partnerskich. Całość, tak część popołudniową, jak i wieczorną poprowadził Maciej Kurzajewski – dziennikarz telewizyjny, znany głównie z relacjonowania wydarzeń sportowych (i, jak sam wspomniał ze sceny, „król gier” magazynu „Bajtek” z 1987 roku). Bez sportowych nawiązań zresztą się nie obyło, bo w trakcie wydarzenia Iga Świątek właśnie wygrywała kolejny mecz na paryskich kortach, a reprezentacja Polski w piłce nożnej toczyła zacięty bój z Walią.
Samsung Memory Summit oficjalnie otworzył Maciej Kamiński, dyrektor Samsung Memory CEE, który znakomicie pełnił rolę gospodarza wydarzenia.
„Za nami bardzo dobry rok 2021, a wszystko wskazuje na to, że 2022 będzie co najmniej równie dobry. Jako Samsung Memory w rok 2022 weszliśmy z 33% udziałem w dyskach konsumenckich i 47% w dyskach zewnętrznych. Obecnie ponad 1/3 całego rynku dysków i kart pamięci należy do Samsung, przy czym w wybranych obszarach liczba ta sięga to połowy.” – podkreślił Maciej Kamiński, dyrektor Samsung Memory w Polsce i regionie CEE.
Scena eventu miała zresztą wyjątkowe szczęście do świetnych mówców… noszących to samo imię. O trendach rynkowych w obszarze pamięci, ale też wyborów konsumenckich opowiedział Maciej Piekarski z GFK Polonia.
Dr. Maciej Kawecki, w swoim, przykuwającym pełnię uwagi stylu, przedstawił wizję niedalekiej przyszłości, w której technologia, wykorzystana przez kreatywnych ludzi, w pomysłowy sposób ulepsza rzeczywistość.
Zagadnienia związane z bezpieczeństwem danych przybliżył, w nieco humorystycznej formie, Mateusz Ossowski z Niebezpiecznika. Ostatnie (chronologicznie) wystąpienie mogło nieco zaskakiwać, bowiem prowadziła je Martyna Zastawna, założycielka Wosh Wosh – firmy specjalizującej się w… nadawaniu nowego blasku staremu obuwiu. Co to ma wspólnego z Samsungiem i danymi?
Pamięć o planecie
Jak się okazuje – wybitnie proekologiczny startup i światowy gigant produkcji półprzewodników mogą mieć wiele wspólnego. Martyna Zastawna podjęła współpracę z Samsungiem w ramach akcji Ekotechnologiczni, która skupiać się będzie na promocji modeli zero waste i gospodarki cyrkularnej.
Z perspektywy Samsunga to nie tylko możliwość ukazania się w „zielonym świetle”, ale też wskazania na znaczenie pamięci w kontekście żywotności komputerów, ale też przywracania do stanu użyteczności starszych maszyn, poprzez rozbudowę o nowoczesne nośniki danych.
Laureaci pierwszej w historii konferencji Samsung Memory Summit
Samsung Memory Summit to przede wszystkim wydarzenie partnerskie. Polski oddział południowokoreańskiego giganta jest firmą, która zbudowała swój sukces wraz z kanałem partnerskim i pozostaje z nim nierozerwalnie związana. W owej współpracy oczywiście wyróżniają się niektórzy z partnerów i to ich podczas gali nagrodził Samsung Memory.
W kategorii: Największy udział w sprzedaży kart pamięci – nominowanymi firmami były: Terg, RTV Euro AGD oraz Media Saturn Holding Polska. Zwycięzcą tej kategorii została firma Media Saturn Holding Polska.
W kategorii: Największy udział w sprzedaży dysków SATA – nominowanymi firmami były: Komputronik, Terg oraz X-kom. W tej kategorii zwyciężył Komputronik.
W kategorii: Największy udział w sprzedaży dysków NVMe – nominowanymi firmami były: X-kom, Morele.net i Komputronik. Numerem jeden w tej kategorii okazał się być X-kom.
W kategorii: Największy wzrost sprzedaży produktów Samsung Memory – nominowanymi firmami w tej kategorii były: X-kom, Terg, Komputronik. Zwycięzcą okazała się być firma Terg.
W kategorii: Największy wkład w rozwój regionu SEE (red. Europy południowej i wschodniej) – nominowanymi w tej kategorii firmami były: AB S.A., Komsa Polska, ALSO Polska. Zwycięzcą okazał się lider polskiego rynku dystrybucyjnego, AB S.A.
W kategorii: Największy wzrost sprzedaży w kanale B2B – nominowanymi firmami były: NTT, LOCO oraz ICOD. Statuetkę w tej kategorii odbierał przedstawiciel firmy LOCO.
W kategorii: Nagroda specjalna – i tu zapewne potrzeba wyjaśnienia. Ta kategoria, jak wyjaśnił ze sceny Maciej Kamiński, jest nagrodą bezpośrednio od zespołu Samsung Memory – co zapewne można odczytywać jako swoiste docenienie dobrej współpracy. Nominowanymi firmami były: iSpot Poland, Pay Back oraz Tech Data Polska. Zwycięzcą okazała się firma iSpot Poland.
“Jeszcze raz bardzo serdecznie gratulujemy wszystkim laureatom i życzymy kolejnych sukcesów!”
Na koniec chcielismy jeszcze raz bardzo serdecznie podziekować całej ekipie Samsung Memory, która pogratulowała nam okrągłej rocznicy! Jeszcze raz w imieniu całego zespołu IT Reseller bardzo serdecznie dziękujemy!