Oracle prezentuje pierwszy w branży inteligentny pakiet cloud native – Oracle Identity SOC do zarządzania i zapewniania bezpieczeństwa.
Konferencja Oracle OpenWorld — Bazując na wieloletnich inwestycjach mających na celu opracowanie i udostępnienie nowej generacji rozwiązań do zapewnienia bezpieczeństwa i zarządzania systemami, firma Oracle wprowadziła pierwszy w branży całkowicie chmurowy inteligentny pakiet do zarządzania i zapewniania bezpieczeństwa. Nowy zestaw zintegrowanych pakietów — oferta usług Oracle Identity Security Operations Center (SOC) oraz Oracle Management Cloud — pomoże przedsiębiorstwom przewidywać, redukować, wykrywać i usuwać cyberzagrożenia oraz rozwiązywać problemy z wydajnością aplikacji i infrastruktury.
Wykorzystując automatyczną inteligencję do analizowania ujednoliconego zestawu danych obejmującego pełny zakres danych telemetrycznych dotyczących bezpieczeństwa i operacji oraz do automatycznego rozwiązywania problemów, zintegrowany pakiet Oracle pozwala klientom szybko dostosowywać zabezpieczenia i operacje do zmieniających się zagrożeń. Takie zastosowanie automatycznego uczenia może pomóc firmom zwalczać ataki, przyspieszyć ich wykrywanie z miesięcy do minut oraz szybciej reagować na naruszenia bezpieczeństwa i problemy z wydajnością.
„W ciągu ostatnich kilku lat mieliśmy do czynienia z ogromnym wzrostem zarówno tempa zmian w aplikacjach, jak i poziomu zaawansowania zagrożeń. Połączenie tych dwóch czynników stanowi ogromne wyzwanie dla tradycyjnych metod zarządzania i zapewniania bezpieczeństwa, które były oparte na regułach i obejmowały wyspy danych” — powiedział Prakash Ramamurthy, wiceprezes Oracle, szef działu bezpieczeństwa i zarządzania systemami. „Dlatego aby nie narażać się na coraz kosztowniejsze przestoje i naruszenia bezpieczeństwa, przedsiębiorstwa powinny gruntownie zrewidować swoje zabezpieczenia i metody zarządzania. Naszym celem jest jak największe uproszczenie tego procesu poprzez budowę zaawansowanego pakietu cloud native, który łączy kompleksową, ujednoliconą warstwę danych z wnioskami płynącymi z rozwiązań do automatycznego uczenia. Pakiet ten przynosi korzyści w ciągu kilku minut, a dzięki skalowaniu może stać się centrum dowodzenia operacjami przedsiębiorstwa w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania”.
Adaptacyjne i inteligentne usługi Oracle w zakresie bezpieczeństwa i zarządzania systemami są przeznaczone dla specjalistów ds. bezpieczeństwa i operacji. Użytkownicy będą mieć dostęp do wniosków z analiz płynących z zaawansowanego uczenia maszynowego — wykorzystującego kompleksowy zestaw danych dotyczących bezpieczeństwa i operacji — bez żadnej dodatkowej pracy.
Nowe funkcje zwiększają możliwości rozwiązania Identity Security Operations Center
Fundamentem oferty Identity SOC Oracle jest nowa usługa Oracle Security Monitoring and Analytics Cloud Service. Udostępnia ona funkcje zarządzania zdarzeniami i incydentami dotyczącymi bezpieczeństwa (SIEM) oraz analizy zachowań użytkowników i urządzeń (UEBA). Usługa ta wykorzystuje mechanizmy monitorowania aktywności w chmurze i wykrywania zagrożeń dostępne w usłudze Oracle CASB Cloud Service, jak również kontekst tożsamości z usługi Oracle Identity Cloud Service oraz pełny zakres operacyjnych funkcji telemetrycznych i logów z usługi Oracle Management Cloud. Ponieważ funkcje SIEM mają dostęp do pełnego zakresu funkcji telemetrycznych dotyczących bezpieczeństwa i operacji, klienci uzyskują jedną konsolę uwzględniającą kontekst, umożliwiającą zabezpieczenie heterogenicznych środowisk obejmujących chmurę publiczną i hybrydową.
Usługa Security Monitoring and Analytics Cloud Service jest już dostępna na rynku.
Aby pomagać organizacjom w dalszym zabezpieczaniu ich zasobów chmurowych, firma Oracle rozszerzyła również funkcje wykrywania zagrożeń i ochrony danych w usłudze Oracle CASB Cloud Service. Usługa Oracle CASB Cloud Service zapewnia teraz większe bezpieczeństwo zarówno danych ustrukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych dzięki nowym wbudowanym funkcjom zapobiegania utracie danych, usprawnionej ochronie przed zagrożeniami dzięki nowym zabezpieczeniom przed złośliwym oprogramowaniem i oprogramowaniem ransomware oraz możliwości współużytkowania wniosków z analiz we wszystkich produktach Oracle Identity SOC.
Usługi adaptacyjnej, inteligentnej platformy do zarządzania
Mając na uwadze dynamiczny rozwój i wzrost popularności swoich rozwiązań od czasu wprowadzenia usługi Oracle Management Cloud w 2015 r., firma Oracle rozszerzyła swoją ofertę o dwa nowe pakiety i jedną zupełnie nową usługę. Wszystkie te rozwiązania wykorzystują adaptacyjną, inteligentną i ujednoliconą platformę.
Nowy pakiet Oracle Management Cloud obejmuje usługi Standard Edition, jak również usługę Oracle IT Analytics Cloud Service umożliwiającą planowanie w całej infrastrukturze oraz nową usługę Oracle Orchestration Cloud Service. Usługa Oracle Orchestration Cloud Service wykonuje zadania w skali hiperchmurowej, automatyzując dowolny proces poprzez wywoływanie usług REST i skryptów lub wykorzystanie platform automatyzacji innych firm. Usługa Oracle Orchestration Cloud Service może stosować automatyzację zarówno w infrastrukturze lokalnej, jak i chmurowej, i wykorzystuje funkcje analityczne i mechanizmy decyzyjne ujednoliconej platformy Oracle Management Cloud. Za pomocą nowej usługi Oracle Orchestration Cloud Service klienci mogą zautomatyzować cały proces identyfikacji i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem automatycznego uczenia.
Ponadto w kluczowym obszarze zarządzania logami firma Oracle rozszerzyła usługę Oracle Log Analytics Cloud Service, aby umożliwić przedsiębiorstwom monitorowanie, agregowanie i analizowanie logów bezpieczeństwa i logów operacyjnych z szerokiej gamy technologii lokalnych i chmurowych.