Sprzedaż iPhone’a spada, a Apple coraz bliżej najniższych przychodów w Q3 od 2016 roku

Apple prawdopodobnie odnotuje spadek sprzedaży iPhone’a w kwartale kwiecień-czerwiec. Jednak w szerszej perspektywie akcje Apple zyskały w tym roku ponad 50%, w porównaniu z prawie 37% wzrostem zaawansowanego technologicznie Nasdaq Composite.

Jak podaje Reuters, firma do tej pory unikała na swoich imprezach modnych słów, takich jak sztuczna inteligencja, w przeciwieństwie do gigantów technologicznych, takich jak Alphabet i Microsoft. W zeszłym miesiącu Bloomberg News poinformował, że Apple po cichu zbudowało własny framework do tworzenia dużych modeli językowych znanych jako „Ajax”.

Według Refinitiv, najcenniejsza firma na świecie zakończy w czwartek zyski Big Tech, z prawdopodobnym spadkiem całkowitych kwartalnych przychodów o 1,6% – największego spadku przychodów w trzecim kwartale od 2016 roku. Sprzedaż iPhone’ów prawdopodobnie spadła o ponad 2% w tym okresie, według 24 analityków ankietowanych przez Visible Alpha, w porównaniu z prawie 3% wzrostem rok wcześniej i 1,5% wzrostem w kwartale zakończonym w marcu.

Raport kwartalny może oznaczać przerwę w optymistycznej serii zysków dla takich firm jak Meta Platforms, Alphabet i Microsoft, które wykazały się odpornością w swoich biznesach w chmurze i wzrostem w obszarze cyfrowym.

Apple jak zwykle nie przedstawiło prognoz kwartalnych, ale analitycy oczekują, że firma może przygotować informacje, w jaki sposób wykorzystuje sztuczną inteligencję do ulepszania swoich nadchodzących produktów.

Oczekuje się ponadto, że znaczna część niższej sprzedaży iPhone’ów będzie pochodzić z obu Ameryk, gdzie przychody mają spaść o 6%, jak twierdzą analitycy. Oczekuje się, że sprzedaż z Chin – trzeciego co do wielkości rynku Apple’a – będzie stała z powodu nierównomiernego ożywienia gospodarczego, chociaż firma radzi sobie lepiej niż rywale z Androidem w tym kraju.

Prawdopodobnie branża usługowa, w której znajduje się Apple App Store oraz usługi przesyłania strumieniowego audio i wideo, może być jasnym punktem dzięki wzrostowi na rynku reklamowym, twierdzą niektórzy analitycy. Oczekuje się, że biznes, który odpowiada za około jedną czwartą całkowitych przychodów Apple, wzrośnie o 5,7%, ponieważ korzysta również ze wzrostu cen subskrypcji iCloud, chociaż tempo jest zasadniczo podobne do tego z poprzednich trzech kwartałów.