Apple zgadza się na ugodę w sprawie oszustwa związanego z kartami upominkowymi iTunes 

Apple zgodził się na ugodę w sprawie, w której zarzucono firmie, że świadomie pozwalała oszustom wykorzystywać jej karty podarunkowe i zatrzymywać dla siebie skradzione środki.

Jak podaje Reuters, w oszustwie brali udział oszuści, którzy siali panikę, nalegając telefonicznie, aby ofiary kupiły karty upominkowe App Store i iTunes lub karty upominkowe Apple Store w celu opłacenia podatków, rachunków za szpital, media, kaucji lub windykacji długów. Następnie ofiarom polecało się udostępnić kody znajdujących się na odwrocie kart, pomimo ostrzeżenia na kartach, które brzmi: „Nie udostępniaj swojego kodu nikomu, kogo nie znasz”.

Zgodnie ze skargą Apple zazwyczaj wpłacał jedynie 70% skradzionych środków na konta bankowe oszustów, a 30% zatrzymywał dla siebie jako „prowizję” za świadomą zamianę skradzionych kodów na dolary. W skardze napisano, że ofiary prawdopodobnie straciły w wyniku oszustwa „setki milionów dolarów”.

Pozew dotyczył każdej osoby w Stanach Zjednoczonych, która od 2015 r. do 31 lipca 2020 r. kupiła karty podarunkowe do wykorzystania w iTunes lub App Store, przekazała oszustom kody i nie otrzymała zwrotu pieniędzy od Apple’a.

Według dokumentów złożonych w środę w sądzie federalnym w San Jose w Kalifornii, Apple i powodowie doszli do porozumienia w sprawie istotnych warunków ugody po współpracy z mediatorem. Przygotowują projekt formalnej ugody, która ma zostać przedstawiona sędziemu okręgowemu USA Edwardowi Davili do wstępnego zatwierdzenia.

W czerwcu 2022 roku Davila odrzucił propozycję Apple o oddalenie pozwu. Stwierdził, że powodowie w wystarczający sposób pokazali, że wysiłki firmy mające na celu zrzeczenie się odpowiedzialności, nawet gdy ofiary twierdziły, że zostały oszukane, były nierozsądne.

Lenovo Top Partners Award 2023: Wieczór pełen wrażeń i celebracja współpracy biznesowej. Kto w tym roku został nagrodzony „Jedynką”?