Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czy na Meta Platforms zostanie nałożona unijna kara antymonopolowa za połączenie Marketplace i Facebooka?

Za kilka tygodni spółka Meta Platforms zostanie ukarana pierwszą unijną karą antymonopolową za powiązanie serwisu ogłoszeń drobnych Marketplace z portalem społecznościowym Facebook, twierdzą osoby posiadające bezpośrednią wiedzę w tej sprawie. 

Jak podaje Reuters za swoimi źródłami, decyzja Komisji Europejskiej ma nastąpić ponad półtora roku po tym, jak oskarżyła ona amerykańskiego giganta technologicznego o zapewnienie jego usłudze ogłoszeń drobnych Facebook Marketplace nieuczciwej przewagi poprzez połączenie obu usług.

Unijny organ nadzoru konkurencji stwierdził również, że Meta nadużyła swojej pozycji dominującej, jednostronnie narzucając nieuczciwe warunki handlowe konkurencyjnym serwisom z ogłoszeniami online reklamującymi się na Facebooku i Instagramie.

Meta może zostać ukarana grzywną w wysokości aż 13,4 miliarda dolarów – czyli 10% jej światowych przychodów w 2023 r. – chociaż sankcje UE są zwykle znacznie niższe od tego pułapu.

Komisja prawdopodobnie wyda decyzję we wrześniu lub październiku, zanim szefowa UE ds. prawa antymonopolowego Margrethe Vestager odejdzie ze stanowiska w listopadzie, chociaż termin może się jeszcze przesunąć – twierdzą obywatele.

W zeszłym roku firma starała się zakończyć dochodzenie UE, ograniczając wykorzystanie danych reklamowych konkurentów w serwisie Facebook Marketplace, ale unijne organy egzekwowania prawa odrzuciły to ustępstwo, jak podają inne źródła Reutersa. Podobną ofertę przyjął brytyjski regulator konkurencji.

Niezależnie od tej sprawy, w tym miesiącu Komisja postawiła firmie Meta zarzut nieprzestrzegania przełomowych przepisów technologicznych w związku z nowo wprowadzonym w listopadzie modelem reklamy opartym na płatności lub zgodzie.