Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Alphabet zwalnia tempo, a konkurencja rośnie

Alphabet Google

Przewiduje się, że Alphabet odnotuje we wtorek najwolniejszy wzrost przychodów od czterech kwartałów. Prognozy te wynikają z nasilenia się konkurencji, która dotknęła zwłaszcza podstawową działalność Google Search i przyczyniła się do zmniejszenia wydatków na reklamy w serwisie YouTube. 

Ugruntowana od dawna dominacja Alphabet na rynku reklam cyfrowych jest zagrożona przez takie firmy jak Amazon i TikTok, które stały się popularne wśród reklamodawców chcących wykorzystać gotową pulę nabywców. Innym ryzykiem, z jakim obecnie mierzy się Alphabet, są organy regulacyjne, które rozważają podział Google, aby przeciwdziałać temu, co nazywają „nielegalnym monopolem” na wyszukiwanie online.

Oczekuje się, że spowolnienie w podstawowej działalności przyćmi zyski z działalności w chmurze obliczeniowej w III kwartale, napędzane sztuczną inteligencją. Ten kwartał był również pierwszym kwartałem firmy od czasu, gdy Anat Ashkenazi przejęła stanowisko dyrektora finansowego po Ruth Porat.

W raporcie z początku tego miesiąca, który wywołał niepokój wśród inwestorów, firma badawcza eMarketer stwierdziła, że ​​udział Google w przychodach z reklam w wyszukiwarkach w USA ma spaść poniżej 50% w przyszłym roku po raz pierwszy od co najmniej 18 lat.

Oczekuje się, że udział przychodów Amazona z reklam w wyszukiwarkach w USA wzrośnie do 24% w przyszłym roku, podczas gdy rywale z dziedziny generatywnej sztucznej inteligencji, tacy jak wspierany przez założyciela Amazona Jeffa Bezosa Perplexity AI, również wykradają Google część dolarów z reklam.

Google pracuje nad poprawą skuteczności swoich narzędzi. Zaczęło wyświetlać reklamy w generowanych przez sztuczną inteligencję podsumowaniach, które zaczęło umieszczać na górze wyników wyszukiwania, co zdaniem analityków może pomóc powstrzymać konkurencję.

Akcje Alphabet spadły o prawie 9% w ciągu trzech miesięcy do września, co oznacza największy kwartalny spadek od trzeciego kwartału 2022 r. Jednak w tym roku wzrosły o 17%. Oczekuje się również, że YouTube ucierpiał z powodu przesunięcia wydatków niektórych marketerów na poziomy usług przesyłania strumieniowego wspierane reklamami, takie jak Netflix i Amazon Prime Video.

Google Cloud, jasny punkt w działalności Alphabet, ma odnotować wzrost o 29,2%, czyli największy skok od siedmiu kwartałów. Klienci zwiększyli wydatki na usługi AI firmy, w tym platformę Vertex AI, która umożliwia firmom korzystanie z modeli firmy, a także opracowywanie własnych niestandardowych modeli. Alphabet ostrzegł w lipcu, że wydatki kapitałowe pozostaną wysokie w tym roku, ponieważ zainwestował w AI, aby dotrzymać kroku rywalom.

Konkurenci Google w chmurze również odnotowali wyższe wydatki kapitałowe, ponieważ oni również spieszą się, aby ulepszyć swoją ofertę o AI. Przychody Amazona z działalności w chmurze prawdopodobnie wzrosły o 19,3% w kwartale wrześniowym, podczas gdy przychody z jednostki chmurowej Microsoftu mają wzrosnąć o około 11%.