Sprzedaż maszyn i urządzeń wzrasta nawet o 20% dzięki oferowaniu klientom finansowania smart, wynika z raportu Siemens Financial Services.
Włączenie finansowania smart do oferty ma pozytywny wpływ na rozwój biznesu producentów i dostawców maszyn i urządzeń. Firmy ankietowane przez Siemens Financial Services na potrzeby raportu „How Smart Financing programs enable sales & profit”, podkreślały, że po udostępnieniu klientom tego rozwiązania ich sprzedaż zwiększyła się o około 20 proc., a zysk poprawił o prawie 25 proc. Finansowanie smart stanowi wartość dodaną dla firm-klientów, które w obecnej sytuacji gospodarczej ostrożniej podchodzą do wydawania pieniędzy. Dzięki takim rozwiązaniom, mogą one utrzymać poziom inwestycji i kontynuować budowanie przewagi konkurencyjnej.
Jak wynika z raportu Siemens Financial Services „How Smart Financing programs enable sales & profit”, wdrożenie oferty z zakresu finansowania smart zwiększa sprzedaż o około 20 proc. Co więcej, ankietowani producenci i dostawcy maszyn, sprzętu i technologii poprawili również zyski o prawie 25 proc.
W sytuacji, gdy firmy coraz rzadziej myślą o inwestowaniu, programy finansowania smart okazują się być istotnym czynnikiem wyróżniającym. Nasze globalne badanie potwierdziło, że oferowanie opcji finansowania zewnętrznego jako integralnego elementu procesu sprzedaży ma pozytywny wpływ na przychody i rentowność producentów OEM oraz dostawców maszyn i urządzeń. Co więcej, stanowi wartość dodaną dla przedsiębiorców, którzy dzięki takim rozwiązaniom mogą zrealizować niezbędne inwestycje i utrzymać konkurencyjność, bez angażowania dużego kapitału. Jest to ważne zwłaszcza, gdy sytuacja gospodarcza jest bardziej wymagająca – mówi Grzegorz Jarzębski, Country Head of Sales w Siemens Financial Services w Polsce.
Najnowocześniejszy sprzęt potrzebny do utrzymania konkurencyjności
W dłuższej perspektywie takie podejście może okazać się jednak niekorzystne. Firmy, które w czasie gospodarczej bessy kontynuują inwestycje, zazwyczaj wyprzedzają konkurencję w przyszłości i dominują na rynku. Dlatego dostawcy oraz producenci maszyn i urządzeń powinni zapewnić firmom przemysłowym rozwiązania, które dadzą ich klientom dodatkowe korzyści wynikające z zakupu sprzętu i jednocześnie umożliwią inwestycje bez angażowania dużego kapitału.
Obecna sytuacja wymaga od przedsiębiorców dużej elastyczność. Z jednej strony rosnąca inflacja, presja płacowa czy wzrosty kosztów energii generują większe koszty działalności. Z drugiej możliwości przeniesienia rosnących kosztów na klientów są coraz bardziej ograniczone. Dodatkowo problemy z globalnymi łańcuchami dostaw wymagają niekiedy nowych inwestycji, aby dostosować do zmian posiadany park maszyn i urządzeń. W tych warunkach odkładanie inwestycji w czasie może znacząco wpływać na konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dlatego pomocnym rozwiązaniem są programy z zakresu finansowania smart. Wymagają one jednak od firm finansowych, które je udzielają, dużego doświadczenia, znajomości konkretnej branży oraz trendów w maszynach i technologiach. Dzięki takiemu know-how poczynione inwestycje będą wspierały rozwój zakładu i jednocześnie umożliwiały stabilność finansową – mówi Grzegorz Jarzębski z Siemens Financial Services w Polsce.
Jednocześnie część firm, która posiada plany inwestycyjne na zakup maszyn czy technologii zazwyczaj z góry określa na jakie urządzenie może sobie pozwolić. Dzięki włączeniu do oferty zintegrowanej opcji finansowania producenci i dostawcy maszyn mogą zaproponować swoim klientom sprzęt z wyższą specyfikacją i nowsze technologie, które często wiążą się również z większą marżą. W konsekwencji przedsiębiorcy dysponują lepszym sprzętem, dzięki któremu będą mogli osiągnąć większe korzyści i zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną, a sprzedawcy wyższym zyskiem.
Trendy w maszynach według polskich MŚP