Polski rynek streamingu video nadal zdominowany przez Netflix – wskazuje najnowszy raport

Tradycyjna telewizja jest w odwrocie, a streaming video od dawna stanowi coraz ważniejszy punkt w krajobrazie rozrywki.

Netflix utrzymuje swoją pozycję lidera na polskim rynku usług streamingowych (SVOD), posiadając 34% udziału – wynika z danych firmy JustWatch za drugi kwartał 2024 roku.

Pozycję wicelidera zajmuje Max (wcześniej HBOmax) z 15% udziałem, również bez zmian w porównaniu do poprzedniego kwartału. Trzecie miejsce zajmuje Prime Video (12%), za którym plasują się Disney+ i Apple TV+. Disney+ zanotował spadek o 1 punkt procentowy, osiągając 10% udziału. Z kolei Apple TV+ zyskał 1 punkt procentowy, również osiągając 10% udziału. Player zwiększył swój udział o 1 punkt procentowy do 9%, podczas gdy Viaplay pozostał na poziomie 6%. Inne platformy łącznie mają 4% udziału w rynku.

Wygląda więc na to, że Netflix pozostaje niezagrożonym na pozycji lidera. Z czego to wynika? Prawdopodobnie z szerokości oferty oraz pewnej premii wynikającej z szybkiego pojawieniu się na rynku.